به گزارش پارس نیوز، 

فرشته روح افزا با انتقاد از پخش برنامه تلویزیونی پربیننده با محتوای فرهنگسازی در خصوص تزریق واکسن HPV افزود: اینکه چرا در یک برنامه در ساعات معنوی چنین موضوعاتی مورد توجه قرار می گیرد، جای سوال است و سوال بعدی این است که چرا روز پس از آن قرار است در یک مناظره همین موضوع مورد بحث گذاشته شود. این در حالی است که هیچ کدام از افراد منتقد به این برنامه دعوت نشده اند و تنها شاید فرصتی چند دقیقه ای به رئیس سابق شورای فرهنگی-اجتماعی زنان داده شود.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی اگر اقدام مثبتی در این زمینه انجام ندهد، جای سوال است. امروز همه پزشکان و افراد دلسوز تائید می کنند که واکسن HPV برای افرادی کاربرد دارد که روابط ناسالم جنسی و خارج از خانواده دارند و برای افرادی که به کانون خانواده و سلامت خود پایبند هستند، هیچ کاربردی ندارد.

معاون شورای فرهنگی-اجتماعی زنان خاطرنشان کرد: یک خانم که خود سابقه بیماری داشته از کشور دیگری آمده است و در تلویزیون ملی ایران تبلیغ چنین کالایی را می کند. لازم است بدانید که این فرد در خارج از کشور به آموزش های جنسی مشغول است. اینکه چرا به این بیمار مبتلا که مدعی است با تزریق واکسن درمان شده است، چنین فرصتی داده شود، جای سوال است و تلویزیون باید پاسخ دهد و مهمتر اینکه این فرد اقدام خود را تحت عنوان نذر معرفی کرده است و با استفاده از الفاظ مقدس می خواهند اهداف ناپسند خود را ترویج دهند.

روح افزا ادامه داد: بسیاری از پزشکان با این رویه مخالفند و رسانه ملی باید پاسخ دهد که چطور تشخیص داده است که در کشور ما سونامی مشکلات جنسی وجود دارد و فردی در ساعت پربیننده تلویزیون مدعی شود که در ۱۰ سال آینده همه باید واکسن HPV بزنند. چه کسی چنین پژوهشی را انجام داده است و اگر قرار است برای بیماران تزریق شود، مسئولیت این امر با وزارت بهداشت است نه هیچ فرد یا سازمان دیگری.

معاون تدوین، رصد و پایش شورای فرهنگی-اجتماعی زنان گفت: اینکه مردم را از موضوعی که وجود ندارد بترسانیم چه فایده ای دارد و شاید پشت پرده، مقاصد فرهنگی و منافع اقتصادی نهفته باشد. وزارت بهداشت مسئول تضمین سلامت مردم است. چرا یک فرد باید در یک برنامه تلویزیونی درخواست کمک مالی از مردم برای ترویج تزریق واکسن HPV بکند و شاهدیم که مردم به دلیل اعتمادی که به رسانه ملی دارند، در همان دقایق اولیه کمک های بسیاری را انجام داده اند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی باید با این رویه برخورد کند. چرا در رسانه ملی باید به یک شرکت آمریکائی برای تولید و وارد کردن واکسن به ایران کمک مالی بشود. این واکسن در بسیاری از کشورها از جمله برخی کشورهای آفریقایی مردود شده است.

روح افزا بیان کرد: باید ریشه این قضیه مشخص شود. همانطور که رهبر انقلاب سند ۲۰۳۰ را مردود کردند، باید پشت پرده این قضایا مشخص شود تا مردم بدانند چه افرادی تحت عناوین مختلف همچون نذر به دنبال آموزش های جنسی به کودکان هستند. زیرا در سند ۲۰۳۰ آموزش جنسی برای کودکان خردسال صفر تا ۳ سال هم آمده بود و این یک توطئه فرهنگی است.

وی با انتقاد از حاشیه های فراوان در برنامه تلویزیونی ماه عسل خاطرنشان کرد: این حواشی در سالهای گذشته هم وجود داشت. از جمله دیدیم که با سوء استفاده از احساسات مردم برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، زندانیان جرائم عمدی آزاد شدند و همچنین در یک مورد دیگر خانمی مدعی بود تحت پوشش یک سازمان غیردولتی به جمع آوری کمک مشغول است و آن را در هندوستان و جاهای دیگر هزینه می کند. این در حالی است که صحبت های وی بدون منطق و غیرقابل پذیرش بود. بنابراین پخش این برنامه تلویزیونی از رسانه ملی باید متوقف شود.

روح افزا اضافه کرد: بررسی مسائل تخصصی همچون واکسن HPV جایش در برنامه تلویزیونی پربیننده در ساعات اذان مغرب نیست. بلکه باید در جلسات تخصصی بررسی شود.

وی در پایان گفت: برخی متخصصان معتقدند تزریق واکسن HPV نه تنها موجب عقیم شدن زنان می شود بلکه به درمان بیماری هم منجر نمی شود. بنابراین چه کسی اجازه داده است که چنین فردی در تلویزیون حاضر شود و حتی به روستاهای دورافتاده ایران رفته و با نشان دادن عکس های مستهجن تحت عنوان آموزش های جنسی، کودکان را تحت تاثیر خود قرار دهد و این یک برنامه از پیش تعیین شده است که پشت پرده آن مشخص خواهد شد.