به گزارش پارس نیوز، 

محمدجواد حق شناس در جریان بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ شهرداری بر رعایت زمانبندی تفریغ بودجه تاکید کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که بر فساد و نا کارآمدی، عدم نظارت و نداشتن دقت برحوزه اجرایی اثرگذار است تاخیر در زمانبندی تفریغ بودجه میباشد که علاوه بر اینکه فشار زیادی بر بدنه مدیریتی وارد می کند منجر به بی اعتمادی در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: همکاران برای بودجه سال بعد رعایت زمانبندی تفریغ بودجه را در دستور کار خود قرار دهند که از زیان‌های وارد شده در این بخش جلوگیری شود.

سید محمود میر لوحی رییس کمیته اقتصادی شورا  هم  پس از استماع گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران با تائید بر پیشنهاد ایجاد دیوان محاسبات شهری گفت: وقتی حسابرس در میانه سال مالی انتخاب می شود موضوعی تشریفاتی و ظاهری به حساب می آید چرا که حسابرس باید هرچه سریعتر انتخاب شود تا در جریان توافقات مالی به عنوان بازرس مالی حضور پیدا کند.

وی در ادامه به استقراض ۵ هزار میلیارد تومانی در سال مالی ۹۵ اشاره کرد و گفت: نتیجه اینگونه استقراض ها منتهی به بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی امروز شهرداری شده است از این رو می شود سوال کرد که این انحراف به چه دلیل رخ داده است.

عضو شورای شهر تهران بر ضرورت عیان کردن اشتباهات تاکید کرد و گفت: مباحث مالی موضوعی است که حتی تا یک دهه هم می توان به آن رجوع کرده از این رو باید دقت ها در این حوزه افزایش دهیم.

میرلوحی بر ضرورت بررسی عملکرد مالی شهرداری نیز تاکید کرد و گفت: بدون بررسی این موضوع تکمیل بودجه ایراد داشته و هزینه های جاری غیر استاندارد ارزیابی می شود.

وی اظهار داشت: حتی اگر این موضوع زمان بر باشد باز هم می توان چند قلم اصلی را مشخص کرد که چه میزان بودجه به آنها اختصاص داده شده است. مثلا اینکه هزینه ساخت یک پل چقدر باید باشد و یا اینکه برای بتن ریزی چه میزان هزینه باید انجام شود.