به گزارش پارس نیوز، 

در حالی که مسؤولان ذیربط میزان افزایش در بعضی از مسیر‌های درون شهری را حداکثر ۲۰ درصد اعلام کرده‌اند، اما مسافران چیز دیگری می‌گویند.

بسیاری از مسافران درون شهری معتقدند که افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی درون شهری در شهر ایلام تا ۵۰ درصد و بیشتر افزایش یافته و کسی هم پاسخگوی آنان نیست.

افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهر ایلام طی سال‌های اخیر به یکی از مشکلات اساسی مردم این شهر تبدیل شده و هیچ نظارت مستمر و نتیجه‌بخشی در این موضوع وجود ندارد.

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ایلام از افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهر ایلام خبر داد و گفت: نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس بر اساس تعرفه شورای اسلامی شهر ایلام سالانه افزایش می‌یابد.

غلامرضا طاهری در گفتگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: امسال هم به تبعیت از سال‌های گذشته و بر اساس قانون بین ۱۰ تا ۲۰ درصد نرخ مسیر‌های درون‌شهری افزایش یافته است.

وی ادامه داد: البته در پاره‌ای مسیر‌ها صفر درصد افزایش نرخ کرایه داشته و در عمل هیچ رقمی به نرخ کرایه تاکسی در این مسیر‌ها افزوده نشده است.

این مسؤول اضافه کرد: بر اساس کیلومتر و میزان مو طول مسیر‌ها از ۱۰ تا ۲۰ درصد به نرخ کرایه تاکسی در شهر ایلام در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

در حالی که طاهری از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی کرایه تاکسی‌ها در شهر ایلام خبر می‌دهد که مردم ایلام نظر دیگری دارند.

یکی از شهروندان ایلامی در این باره می‌گوید: کرایه تاکسی طی روز گذشته در مسیر‌های درون شهری یکهزار تومان بوده که امروز این رقم به یک هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

مرتضی در گفتگو با خبرنگار فارس در ایلام می‌افزاید: مبلغ ۵۰۰ تومان در هر مسیر به نرخ کرایه تاکسی‌ها افزوده شده و این امر مردم را به شدت گران کرده است و هیچ مسؤولی در این زمینه پاسخگو نیست.

ملیحه یکی دیگر از شهروندان ایلامی در این باره می‌گوید: نرخ کرایه تاکسی در شهر ایلام در هیچ مسیر ۲۰ درصد افزایش نیافته و در همه مسیر‌ها این رقم بیشتر از ۵۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

اما در کنار گران شدن نرخ کرایه تاکسی‌ها رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی حرف‌ها و درد و دل‌های خاص خود را داشته و آنان نیز از این میزان افزایش ناراضی هستند.

یکی از رانندگان وسایط حمل و نقل درون شهری در این باره می‌گوید: تمام وسایل مصرفی ماشین در ایلام گران شده و این گرانی‌ها تا سه برابر سال پیش و ماه‌های قبل است.

میلاد رستمی در گفتگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: بار‌ها با مبلغ چهار هزار تومان از چهار راه سعدی به فرهنگیان مسافران را جابه جا کرده و از آن طرف خالی به چهار راه سعدی بر می‌گردیم.

وی ادامه داد: تعداد مسافربر‌های شخصی آنقدر در شهر ایلام افزایش یافته که دیگر جایی برای کار کردن تاکسی‌ها و مسافربر‌های مجوزدار وجود ندارد.

در حالی که مسؤولان شهرداری ایلام از افزایش ۲۰ درصد نرخ کرایه تاکسی‌ها خبر می‌دهند که بررسی‌های میدانی این افزایش در بیشتر مسیر‌های درون شهری ایلام از مرز ۵۰ درصد نیز فراتر رفته است.