به گزارش پارس نیوز، 

سعید کرمی پرستار اهل کوهدشت که در پی مراجعه بیمار خانم به همراه تعداد زیادی از همراهانش به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی این شهرستان در حال انجام اقدامات اولیه برای این بیمار بود به علت دعوت همراهان به آرامش، مورد ضرب و شتم قرار گرفت؛ این پرستار به دلیل شکستگی از ناحیه دست به اتاق عمل اعزام شد. گفتنی است یکی دیگر از همکاران نامبرده به نام فرامرز سوری نیز قصد داشت شرایط را آرام کند که وی نیز مورد خشم و هجوم همراهان بیمار قرار گرفت.

پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور با انتشار مطلبی بر خروجی تارنمای خود ضرب و شتم پرستار متعهد کوهدشتی توسط همراهان بیمار را محکوم کرده و خواستار چاره اندیشی جدی مسئولان نظام سلامت در این باره شده است.

با توجه به تعداد بالای گزارشاتی از این دست لازم است مسئولان نظام سلامت کشور هرچه سریعتر چاره ای برای این موضوع اندیشیده و برای حفظ شان و امنیت پرستاران متعهد راهکاری عملی اتخاذ نمایند. چراکه تداوم این جریانات به طور حتم باعث کاهش انگیزه خدمتی در نیروهای پرستاری و ایجاد بحرانی جدید در سیستم بهداشت و درمان کشور خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 2 پرستار در بیمارستان امام خمینی (ره) در شهرستان کوهدشت توسط همراهان یک بیمار مصدوم شدند.

عباس پزشکپور افزود: این پرستاران پس از مداوای بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) کوهدشت توسط همراهان بیمار مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

وی افزود: یکی از پرستاران مصدوم مورد مداوا قرار گرفته و در حال حاضر وضعیت مطلوبی دارد اما پرستار دیگر دچار شکستگی دست شده است.

پزشکپور ادامه داد: روند قضایی و شکایت این مورد توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حال پیگیری است و مراحل قضایی این پرونده طی می شود.

به نظر می رسد صنف پرستاران همچنان باید منتظر اینگونه حوادث باشند تا همراهان احساسی و عصبی بیماران، درد مضاعف توهین، تحقیر و ضرب و شتم را به پرونده های مرتبط پزشکی پیوند دهند.