به گزارش پارس ، سید مسعود حسینی در گفت و گو با ایسنا، افزود: از این پس کسانی که متقاضی ایجاد باغ وحش هستند می توانند با مراجعه به پورتال سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات لازم را انجام دهند.

به گفته وی تا پیش از این برای ایجاد یک باغ وحش، ابتدا باید به ادارات کل درخواست داده می شود و پس از نامه نگاری های فراوان و انجام کارهای کارشناسی که زمان بسیاری لازم داشت مجوزهای لازم را کسب می کرد.

رییس اداره ساماندهی و هماهنگی اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست در خصوص فعالیت پناهگاه های حیوانات در مراکز نگهداری در شهرها نیز اظهار کرد: احداث هرگونه پناهگاه یا مرکز نگهداری باید با کسب مجوزهای لازم صورت بگیرد اگرچه در برخی مواقع مشاهده کردیم افرادی بدون دریافت مجوز اقدام به تاسیس این مراکز کرده بودند.

وی درباره برخورد نامناسب با حیوانات در برخی باغ وحش ها اظهار کرد: شاید در برخی باغ وحش ها حیوانات آزار هم دیده باشند اما این مساله اصل وجود باغ وحش ها را نفی نمی کند زیرا عموم مردم به ویژه کودکان باید برای آشنایی با زیست، تغذیه و… حیوانات آنها را از نزدیک ببینند و به همین دلیل است که نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا فرد برای رفتن به باغ وحش هزینه کرده و بلیط می خرد.

حسینی در خصوص جمع آوری حیوانات در باغ وحش ها اظهار کرد: تعدادی از این حیوانات بومی و تعدادی از آنها مانند خزندگان، فیل و گوزن زرد اروپایی از خارج خریداری می شوند.

وی ادامه داد: زمانی که یک حیوان از طبیعت خارج شده و نتوانیم به هر دلیلی آن را به طبیعت بازگشت دهیم به باغ وحش ها واگذار می شوند.

وی در پایان استقبال مردم از باغ وحش های کشور را بسیار گسترده اعلام کرد و گفت: میزان فروش بلیط ها و حضور مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در باغ وحش های شهرهای مختلف مانند مشهد، ساری و تهران نشان می دهد که استقبال مردم از فعالیت این مراکز بسیار مناسب و گسترده است.