به گزارش پارس نیوز، 

مدیرکل فرهنگی اردو‌ها و فضا‌های پرورشی آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌های امسال پایگاه‌های تابستانه مدارس گفت: تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های امسال پایگاه‌های تابستانه مدارس با محوریت شعار سال و حمایت از تولید کالای ایرانی برگزار می‌شود.

علی رمضانی با بیان اینکه تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های امسال پایگاه‌های تابستانه بر این محور است که هر دانش آموز باید یک مهارت فرا گیرد، افزود: برنامه‌های پایگاه‌های تابستانه در طی ۸ هفته برگزار می‌شود و بر این اساس دانش آموزان در این بازه زمانی می‌توانند در پایگاه‌های تابستانی مدارس و اردو‌ها شرکت کنند.

وی یادآور شد: پایگاه‌های تابستانه مدارس از تیرماه در سراسر کشور برپا می‌شوند و اواسط شهریورماه به پایان می‌رسند.

مدیرکل فرهنگی اردو‌ها و فضا‌های پرورشی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش امسال دستورالعملی واحد برای تمامی پایگاه‌های تابستانه در حوزه‌ها و سازمان‌های مختلف ارائه داده تا بتوانند به یک هم افزایی برسند و از این طریق از حداقل امکانات بیشترین بهره وری را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های بسیار متنوع و خوبی برای برپایی پایگاه‌ها و اردو‌های تابستانه مدارس در نظر گرفته شده است، عنوان داشت: برنامه‌هایی که در پایگاه‌های تابستانه مدارس اجرایی می‌شود، بسیار شاد و مفرح است و مهارت‌هایی که دانش آموزان یاد می‌گیرند نیز شادی آور است.

رمضانی تاکید کرد: برنامه‌های ما بر این محور است که حدود ۵ میلیون دانش آموز را در ۳۲ هزار پایگاه تحت پوشش قرار دهیم. علاوه بر این برنامه‌های جامعی برای برپایی اردو‌های دانش آموزی در نظر داریم و در تلاشیم تا شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که ۱۳۰ هزار نفر دانش آموز بتوانند در اردوهای یک روزه شرکت کنند.