به گزارش پارس نیوز، 

سردار حسین اشتری در حاشیه جلسه هماهنگی مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: قرار گاه ترافیکی و انتظامی روح الله ظرف هفته های گذشته آغاز به کار کرده و از فردا تمامی همکاران ما که مقرر شده در این مراسم تامین امنیت و تمهیدات ترافیکی را برعهده بگیرند، در این قرارگاه حاضر خواهند شد.

وی افزود: در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ۲۰ هزار نفر از پرسنل برای خدمت به زائران امام راحل مشارکت خواهند داشت که فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و همچنین فرماندهی انتظامی شرق و غرب استان تهران و همکاران ما در پلیس راهور ناجا با مشارکت استان های مبداء زائران، خدمات انتظامی و ترافیکی را به آنها ارائه خواهند کرد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پلیس راه تمام اتوبوسهای زائران را از مبداء تا مقصد برای برگزاری این مراسم اسکورت خواهد کرد که پیش بینی می شود در این مراسم نزدیک به ۶ هزار اتوبوس و خودرو جهت انتقال زائران به کار گرفته شود. پارکینگ های حرم نیز پذیرای زائران هستند که خودروهای زائران با تفکیک استانهای مبدا و بر اساس جدول تهیه شده میتوانند در پارکینگ ها مستقر شوند.

اشتری با اشاره به این که نیروی انتظامی مسائل انتظامی و ترافیکی این مراسم را تا شعاع ۱۰ کیلومتری برعهده دارد، افزود: همکاران ما در یگان ویژه، پلیس آگاهی و پلیس اطلاعات و امنیت در اطراف حرم در آماده باش کامل هستند و تا پایان مراسم و همچنین برگزاری مراسم شبهای قدر و تعطیلات تقویمی خدمات انتظامی و ترافیکی را ارائه خواهند کرد.

وی در خصوص وضعیت امنیتی و میزان آمادگی نیروهای انتظامی و مرزبانی همزمان با برگزاری مراسم لیالی قدر و برگزاری راهپیمایی روز قدس گفت: خوشبختانه مرزبانی ما از آمادگی خوبی برخوردار است و این آمادگی را در سفر اخیرم به مرزهای شرق و جنوب شرق کشور از نزدیک مشاهده کردم. علاوه بر نیروهای انتظامی و مرزبانی دستگاه های امنیتی تمامی تحرکات در مرزها را رصد کرده و آمادگی کامل برای تامین امنیت مرزها ایجاد شده است و خوشبختانه تا امروز نیز هیچ گونه مشکل امنیتی گزارش نشده است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پلیس در آمادگی کامل جهت برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم شب های قدر قرار دارد. در تمام حسینیه ها، تکایا، مساجد و محلاتی که مراسم شبهای قدر در آنها برگزار می شود، پلیس حضور فعال دارد که در این میان همیاران پلیس نیز شرکت خواهند داشت.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای هرچه باشکوه تر شدن مراسم روز قدس و عید فطر آمادگی کامل دارد.