به گزارش پارس نیوز،"گروهک تروریستی منافقین" نامی آشنا برای مردم ایران است که یادآور شهادت هزاران تن از مردم و مسئولان می باشد.

 

این گروهک، به شهادت رساندن دستکم ۱۲ هزار ایرانی را در کارنامه خود دارد که از این تعداد حداکثر ۲۰۰ نفر جزو شخصیت ها و مسئولان بوده و سایر شهدای ترورهای گروهک تروریستی منافقین مردم عادی بوده اند که با هدف ایجاد رعب و وحشت به شهادت رسیده اند.

 

با گذر انقلاب از بحران های اولیه و مستحکم شدن بنیان های جمهوری اسلامی، منافقین نیز مانند بسیاری دیگر از گروه‌های ضدانقلاب، زمین بازی خود را به عرصه رسانه تغییر داده و برای ترور فکری و اعتقادی مردم ایران به ویژه جوانان این مرز و بوم، بسیج شدند.

 

عمده تلاش اپوزیسیون در شبکه‌های ماهواره‌ای، سایت‌ها و کانال‌های خبری و ... این است که مردم را از انقلاب ناامید و دلسرد کنند و برای رسیدن به این هدف از هر شیوه ناجوانمردانه‌ای بهره می برند.

 

در همین راستا، وب سایت گروهک منافقین دست به انتشار یادداشت هایی درمورد ایران زده و از روشی ناشیانه استفاده کرده است.

 

سایت منافقین از مطالبی که در رسانه‌ها درباره وضعیت فقر و فساد در آمریکا و انگلیس منتشر شده، استفاده و به‌جای نام این کشورها، واژه "ایران" را جایگزین کرده است!

 

به‌عنوان مثال، چندی پیش مطلبی در روزنامه انگلیسی ایندیپندنت منتشر شد که در تیتر آن، سه بحران اصلی امروز جامعه انگلیس به تصویر کشیده شده بود: فقر، گرسنگی و خودکشی.

 

در بخشی از این یادداشت آمده است:

 

Even parents without the money to feed their family, he says, are turned away, leaving children to suffer in hunger for weeks

 

این عبارت نقل قول یکی از فعالان انگلیسی است که می‌گوید: «حتی والدینی که پول کافی برای تهیه غذای خانواده را ندارند، کودکان خود را رها می‌کنند و این کودکان برای چندهفته از گرسنگی رنج می‌برند.»

 

تحریف خبر ایندیپندنت در سایت منافقین

 

این مطلب در برخی رسانه‌های داخلی همچون روزنامه کیهان نیز ترجمه و منعکس شد. کیهان در انعکاس این خبر تیتر زد: "فقر در انگلیس بیداد می‌کند/ تصاویری که از رفاه منتشر می‌شود افسانه است".

 

سایت منافقین با سوءاستفاده از این مطلب، یادداشتی را زیر عنوان " فقر، گرسنگی و خودکشی؛ ۳چالش تکان‌دهنده جامعه ایران" منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: «واقعیت این است که فقر، گرسنگی و خودکشی، به ۳چالش مهم جامعه ایران تبدیل شده و والدین فقیر در این کشور، بچه‌های خود را رها می‌کنند و این کودکان گاهی هفته‌ها گرسنه می‌مانند.»

 

منافقین از عبارت ایندیپندنت درباره انگلیس استفاده کرده و به جای آن واژه "ایران" را قرار داده‌اند!

 

در بخش دیگری از این نوشتار تقلبی می‌خوانیم: «فقر در شهرهای ایران، سریع‌تر از نقاط دیگر رو به گسترش است و تصویری که در رسانه‌های حکومتی به‌عنوان کشوری مرفه نشان داده می‌شود، افسانه‌‌ای بیش نیست.»

 

انعکاس صحیح خبر ایندیپندنت در کیهان در کنار خبر جعلی سایت منافقین

 

نمونه دیگری از استفاده این روش غیرحرفه‌ای توسط منافقین، در یادداشتی نمودار شده که کپی‌برداری از مطالب رسانه‌های داخلی همچون تسنیم، خبرگزاری صداوسیما، جام نیوز، ایسنا و... می‌باشد.

 

در این یادداشت، اعتراضات اخیر کازرون که با تدبیر مسئولان حل و فصل شد، "قیامی خونین" نام گرفته که حکایت از سرنگونی جمهوری اسلامی در آینده نزدیک دارد!

 

در بخشی از این نوشتار ادعا شده است: «ما دورانی را تجربه می‌کنیم که به‌رغم ثروت کلان دولت ایران، فقر و نابرابری در این کشور بیداد می‌کند... حکومت ایران و رهبر و رئیس‌جمهور این کشور پیرامون سختی‌های اعمال‌شده به‌روی شهروندان آسیب‌پذیر، مسئولند و وزارت اطلاعات، سپاه و بسیج نیز برای حملات و کشتار غیرقانونی بسیاری از شهروندان بی‌گناه، باید محاکمه شوند.»

 

تحریف خبر تسنیم توسط منافقین

 

این عبارات چیزی نیستند جز کپی‌برداری از خبری که در تاریخ 96/9/13 در بسیاری از رسانه‌های داخلی همچون خبرگزاری صداوسیما، تسنیم و کیهان منعکس شده بود.

 

به تیتر و لید خبر تسنیم در این باره دقت کنید: «گزارشگر ویژه سازمان ملل: فقر و نابرابری در آمریکا بیداد می‌کند/ گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد اعلام کرد که علی‌رغم ثروت کلان دولت آمریکا فقر و نابرابری در این کشور بیداد می‌کند.»

 

تحریف خبر تسنیم توسط منافقین

 

در ابتدای این نوشتار آمده است: «فیلیپ آلستون، بازرس سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر و فقر، با مسئول دانستن دولت آمریکا و رئیس جمهور آن پیرامون سختی‌های اعمال‌شده به‌روی شهروندان آسیب‌پذیر این کشور، بازدیدهای منطقه به منطقه در آمریکا را شروع کرده است.»

 

تسنیم می‌افزاید: «گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درخصوص حقوق بشر و فقر، در جایگاه قبلی خود به‌عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درخصوص اعدام‌های غیرقانونی، دولت اوباما و سازمان سیا را نیز برای حملات و کشتار غیرقانونی بسیاری از شهروندان بی‌گناه مورد انتقاد قرار داده بود.»

 

اصل خبر وضعیت فقر در آمریکا که توسط خبرگزاری صدا و سیما و کیهان نیز منعکس شده است

 

به‌روشنی پیداست که منافقین از عبارات گزارشی که درباره آمریکا منتشر شده بوده استفاده کرده و آن را پس از بازنویسی، در مورد ایران منتشر کرده‌اند.

 

سایت منافقین اینگونه به یادداشت خود ادامه می‌دهد: «واکنش مقامات ایران به گرسنگی کارگران و دیگر اقشار ضعیف، وحشیانه است. در همین حال در رسانه‌های حکومتی، اثری از انعکاس مشکلات مردم ایران نیست و برعکس تلاش می‎کنند زندگی در ایران را چنان رویایی جلوه دهند که مخاطب، آن را با "بهشت برین" اشتباه بگیرد.»

 

این بخش یادداشت نیز از تیتر و لید گزارش جام نیوز در تاریخ 97/1/7 به سرقت رفته است: «واکنش نخست‎وزیر به گرسنگی پرستاران/ چرا در رسانه‌هایی مانند بی‎بی‎سی و من و تو، اثری از انعکاس مشکلات مردم انگلیس نیست و برعکس تلاش می‎کنند زندگی در انگلیس و اروپا را چنان رویایی جلوه دهند که مخاطب، آن را با "بهشت برین" اشتباه بگیرد؟!».

 

تحریف خبر جام نیوز توسط منافقین

 

در بخش دیگری از یادداشت منافقین آمده است: «همواره شاهد هستیم که فعالان جنبش‌های کارگری در شهرهای بزرگ ایران، تجمع‌ها و راهپیمایی‌هایی را برگزار و سیاست‌های دولت را محکوم کرده و آن‌ها را در راستای مقابله با قشر آسیب‌پذیر کارگران مسئول دانسته‌اند.»

 

این نیز دقیقا مضمون خبری است که در تاریخ 97/2/12 روی خروجی خبرگزاری ایسنا قرار گرفت.

ایسنا نوشته بود: «همزمان با روز جهانی کارگر، فعالان جنبش‌های کارگری در آمریکا در چندین شهر این کشور تجمع‌ها و راهپیمایی‌هایی را برگزار و سیاست‌های دولت ترامپ از جمله علیه مهاجران را محکوم کردند و آن‌ها را در راستای مقابله با قشر آسیب‌پذیر کارگران دانستند.»

 

تحریف خبر ایسنا توسط منافقین

 

در پایان یادآوری این نکته مناسب به‌نظر می‌رسد که استفاده از شیوه‌های مختلف جنگ روانی و انتشار اخبار جعلی، بارها و بارها در دستور کار رسانه‌هایی چون بی بی سی، صدای آمریکا، من و تو، رادیو فردا، آمدنیوز و ... قرار گرفته اما این ابتکار سایت منافقین برای انتشار اخبار دروغین و فریب مخاطب، در نوع خود بی‌سابقه است.