به گزارش پارس نیوز، 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد آخرین وضعیت از وقوع بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت، با بیان این‌که در طول 24 ساعت گذشته روند مراجعه بیماران مبتلا به این بیماری رو به کاهش بوده گفت: همه بیماران مراجعه‌کننده پس از انجام اقدامات درمانی لازم به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و هم‌اکنون هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: «نوروویروس»، علت مسمومیت مردم کلاردشت است.

«فرزاد گوهردهی» مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جمع با خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت از وقوع بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت، با بیان این‌که در طول 24 ساعت گذشته روند مراجعه بیماران مبتلا به این بیماری رو به کاهش بوده اظهار کرد: همه بیماران مراجعه‌کننده پس از انجام اقدامات درمانی لازم به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و هم‌اکنون هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.

وی تصریح کرد: علیرغم این‌که روند مراجعه این گونه بیماران رو به کاهش است، اما این بیماری در صورت رعایت نکردن کامل بهداشت فردی از سوی بیماران و خانواده‌های آن‌ها قابل انتفال خواهد بود.

گوهردهی با اشاره به این‌که تظاهر بیماری در بیماران مراجعه‌کننده به صورت بیماری گوارشی با علائم خفیف است، شیوع ویروسی به نام نوروویروس را علت بیماری دانست و اظهار کرد: این ویروس از راه دهان و از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می‌شود هم‌چنین دست و سطوح آلوده به ویروس(دستگیره در، تلفن و ...) نیز از دیگر راه‌های شایع انتقال این بیماری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در توصیه به شهروندان بر رعایت بهداشت فردی تأکید کرد و شستن دست‌ها، جوشاندن آب آشامیدنی و ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه‌های تازه در پیشگیری از این بیماری بسیار موثر دانست.