به گزارش پارس نیوز، 

همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، مراسم ضیافت افطاری و تجلیل از جانبازان مصدومان شیمیایی با عنوان «ضیافت عشق» به همت مجموعه فرهنگی سرچشمه و جمعیت حمایت از مصدومان شیمیایی در یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد.

در این مراسم سعید گل شناس مدیرعامل مجموعه سرچشمه، با تجیل از جانبازان شیمیایی و ضمن تبریک سالروز ازاد سازی خرمشهر گفت: بالاترین دارایی انسان جانش است که جانبازان آن را در راه خدا در طبق اخلاص قرار دادند، ما تا ابد مدیون شهدا به ویژه شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هستیم این مراسم با هدف تجلیل از عزیزانی که در دفاع مقدس حضور درخشان داشتند برگزار شد.

گل شناس از جانبازان حوزه دفاع مقدس به مظلوم ترین قشر یاد کرد و افزود: جوانهای بعد از جنگ و انقلاب  تصویری از مشکلات و حتی مشقتهای خانواده جانبازان شیمیایی ندارند و بر آن شدیم تا حضور این عزیزان  در "ضیافت عشق" تداعی کننده ی یادمان شهدای هفتم تیر و شهیدمظلوم "شهید بهشتی" باشد که به واسطه این ماه عظیم شان توفیق حاصل شد که میزبان جانبازان گرانقدر میهنمان به همراه خانواده های معزز شان باشیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این مراسم تجلیل یکی از وظایف ما در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: از دیگر اهداف ویژه ما در برگزاری این مراسم ثبت خاطرات جانبازان و گفتگو با خانواده های این عزیزان بود تا با ثبت این خاطرات و ترویج موضوعات مطرح شده گوشه ای از زحمات خانواده ی جانبازان را به تصویر بکشیم و به جوانان امروزی نشان دهیم که برای حفاظت این مرز و بوم، پاسداشت اعتقادات و حفظ این انقلاب چه زحمتها و ایثارهایی شکل گرفته است.

گفتنی است، گلشناس در پایان با تشکر از همکاری و مساعدت انجمن مردم نهاد و حمایت از مصدومان شیمیایی و سازمان ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی از برگزاری همایش سالانه تجلیل و بزرگداشت جانبازان در سطح بین المللی خبر داد.

در ادامه سید کمال موسوی دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومان شیمیایی در سخنانی با بیان اینکه تاریخ باید بداند جانبازان چه کشیده‌اند، گفت: جانبازان شیمیایی نیازمند توانبخشی هستند در همین زمینه امکانی برای ورزش و توانمندی این جانبازان در حال شکل‌گیری است تا بتوانیم تشکیلاتی را در سطح کشور و بین‌الملل ایجاد کنیم. همچنین کمیته حقوقی این جمعیت دادخواست‌های جانبازان شیمیایی را پیگیری می‌کنند. 

دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومان شیمیایی اظهار کرد:  کارهای تحقیقاتی را انجام دادیم که در تاریخ ثبت شود که ما همچنان بعد از سی‌ سال رنج و مشکلات از باورهای و آرمان‌های خودمان عدول نکرده‌ایم هر چند نسبت به بسیاری از مسائل انتقاد داریم.

تجلیل از خانواده شهید شیمیایی «فرج‌الله پازوکی»، سرهنگ ابراهیم پاشاپور رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش، رئیس انتشارات سوره سبز و  اکران فیلم سینمایی به وقت شام از دیگر بخش های این مراسم بود.