به گزارش پارس نیوز، 

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور گفت: شدت بارش امروز (۲ خرداد ماه) در برخی مناطق آذربایجان غربی، جنوب و غرب آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، جنوب و غرب اصفهان، چهار محال وبختیاری، لرستان، شمال فارس و کرمان پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز و فردا (۲ و 3 خرداد ماه) سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، دامنه‌های البرز مرکزی، برخی مناطق سواحل دریای خزر، مرکز، غرب یزد و کرمان فعال است و سبب رگبار،‌ رعد برق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (۳ خرداد ماه) فعالیت سامانه بارشی در این مناطق با شدت کمتری ادامه خواهد داشت،اظهارکرد: روز جمعه (۴ خرداد) ضمن تضعیف این سامانه، بارش‌ها به غرب و شمال غربی کشور محدود می‌شود.

به گفته وی امروز و فردا (۲ و 3 خرداد) در شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی از مناطق شرق وقوع پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳ خرداد) نیمه ابری همراه با وزش باد در بعد ازظهر افزایش ابر و احتمال رگبار باران با بیشترین و کمترین دمای 29 و 18 درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت جمعه (۴ خرداد) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشترین و کمترین دمای هوا در این روز 28 و 18 درجه سانتیگراد خواهد بود.