به گزارش پارس نیوز، 

فتانه شکرالهی اظهار کرد: با تعطیل شدن مدارس و شروع تعطیلات تابستانی، کم‌کم شاهد استقبال کودکان و نوجوانان از زمین‌ها و شهربازی‌های استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: استاندارد بودن وسایل و تجهیزات این مکان‌ها اهمیت زیادی دارد چون یک بی‌توجهی و سهل انگاری در این خصوص ممکن است به فاجعه ختم شود و جان عده‌ای را بگیرد.

وی افزود: به همین دلیل قبل از شروع فصل تابستان ناظران استاندارد استان اقدام به کنترل و بررسی تجهیزات و وسایل بازی زمین‌ها و شهربازی‌های استان می‌کنند.

این مسئول توضیح داد: تا کنون بازرسی‌های لازم از وضعیت زمین و تجهیزات بازی مستقر در پارک‌ها و شهربازی‌های استان توسط کارشناسان این اداره‌کل و شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده صورت گرفته است و تعداد معدودی از این اماکن و تجهیزات بازی مستقر در آنها مجوز استانداردهای لازم را دریافت نکرده‌اند.

مدیرکل استاندارد البرز گفت: افزایش ایمنی تجهیزات بازی پارک‌ها و شهربازی‌ها نیازمند همکاری بیشتر مسئولان ذی‌ربط است ولی با وجود پیگیری‌های متعدد، متاسفانه ارگان‌های ذی‌ربط و مسئول اقدام موثری در این خصوص به عمل نیاورده‌اند.

شکرالهی با اشاره به آمادگی اداره‌کل استاندارد استان در راستای استانداردسازی اماکن و تجهیزات تفریحی خاطرنشان کرد: از مسئولان و ارگان‌های ذی‌ربط از جمله شهرداری‌ها خواستاریم که به این موضوع توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و اقدامات لازم را این خصوص به‌عمل آورند.

انتهای پیام