به گزارش پارس نیوز، 

مصیب امیری چهارشنبه 2 خرداد در جمع خبرنگاران با تصریح اینکه پرونده‌ی ثبت ملی سیلوی گندم شیراز مراحل نهایی ثبت در فهرست آثار ملی را می‌گذراند، گفت: علاوه بر قدمت، این بنا نخستین سازه دوره صنعتی شیراز به‌شمار می‌رود که اولین آسانسور در آن به کاررفته است.

امیری خاطرنشان کرد: این بنا متعلق به دوره پهلوی بوده و اولین سیلوی گندم استان فارس محسوب می‌شود که تاثیر بسزایی در روند صنعتی‌ شدن داشته و یادگاری از آغاز دوران مدرنیته، نظم و قانون در ایران است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس اضافه کرد: نصب و راه‌اندازی نخستین آسانسور( بالابر انسانی) در شیراز نیز در جای خود گام بلندی در ماشینی شدن صنعت بود در این بنا انجام شد؛ این آسانسور هنوز هم کارآیی دارد و استفاده می‌شود.

امیر گفت: مصالح اصلی بنا بتن م س لح است که خود یکی دیگر از ارزش‌های این اثر محسوب می‌شود، بتن مسلح یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب صنعتی بوده و سیلوی شیراز جز اولین بناهای ایران بوده که با استفاده از این دستآورد ساختمان‌سازی احداث شده است.

به گزارش ایسنا، سیلوی شیراز که از سال‌ها قبل استفاده از آن متوقف شد، در چهارراه حافظیه قرار دارد و در زمان استفاده 16 هزارتن ظرفیت ذخیره‌سازی داشت.

اکنون تنها از انبارها و فضای اداری این ساختمان استفاده می‌شود.