به گزارش پارس نیوز، 

محسن هاشمی رفسنجانی در آغاز شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به برخورد جدید و افراط گرایانه آمریکا با مواضع معقول ایران خصوصا در مورد برجام که قطعا موجب سرافکندگی سلطه گری در جهان خواهد شد، در کشور باید به جای کشمکش به وحدت و همگرایی روی بیاوریم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: امروز برای حفظ انقلاب اسلامی و اقتدار آن موظف به پیوند بین مردم سالاری و دفاع از ارزش‌ها هستیم.

سالاری: در هفته‌های گذشته شاهد روان سازی ترافیک در سطح پایتخت هستیم

محمد سالاری در ادامه این جلسه در تذکری در خصوص مزایای اجرای طرح ترافیک جدید گفت: در هفته‌های گذشته شاهد روان سازی ترافیک در سطح پایتخت هستیم و این ناشی از اجرای طرح ترافیک جدید است، علیرغم اینکه محدودیت‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد و انتقادات بسیار است، روانسازی ترافیک به شدت مشهود است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: اساسا مجموعه جلسه‌هایی که در شورا برگزار شده بر این منوال بوده که شورایاران در برخی از جلسات شرکت داشته اند و به بیان خواسته‌ها و نظرات خود می‌پرداختند بر همین اساس ما خواستار فراهم سازی شرایطی برای شرکت شورایاران در برخی از جلسات شورا هستیم.

محسن هاشمی در مورد فروش کارت های شناور گفت: فروش کارت های شناور مشکوک بود و به نظر می آید واقعی نباشد و به کلاهبرداری شبیه است.

علیخانی:نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس باید زودتر از اینها به تصویب و اجرایی می رسید

محمد علیخانی در خصوص مصوبه نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس‌ها گفت: با توجه به اینکه دو لایحه نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس قبلا در شورای شهر تهران به تصویب رسیده و به فرمانداری ارائه شده و این مصوبه به دلیل ورود ایراداتی از سوی فرمانداری رد شده است، کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به بررسی و رفع ایرادات وارده پرداخته است و به آن‌ها رسیدگی کرده است.

وی افزود: نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس باید زودتر از اینها به تصویب و اجرایی می رسید و تاخیر بسیاری در رویه آن اتفاق افتاده است و ایراد اصلی شورا در بحث نرخ اتوبوس به افزایش نرخ ١٢ و نیم درصدی کرایه بوده و ما در جهت رفع آن اقدام به کاهش نرخ کرده ایم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ایراد بعدی فرمانداری شهر تهران به ساعات کار در شب اتوبوسرانان بوده و ما با استناد به قانون کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بیانگر ساعات کار در شب از ٢٢ تا ٦ صبح است برای شیفت شب افزایش ٥٠ درصدی نرخ کرایه کرده ایم، بنابراین نباید ایرادی به آن گرفته شود.

اظهار نظر کمیسیون حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران در خصوص ساعات کار در شب اتوبوسرانان و افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس با ١٧ رای موافق و ١ رای مخالف به تصویب شورا رسید.