به گزارش پارس نیوز، 

علی گلمرادی درخصوص تعطیلی زمستانی مدارس و تاثیر این طرح در رونق گردشگری استان‌های جنوبی، گفت: در صورتی که نگاه ما جزیره‌ای باشد می‌توان از این تعطیلات دو هفته‌ای به عنوان فرصتی برای جذب گردشگر در استان‌های جنوبی یاد کرد تا از قِبل آن عایدی مناسبی به مردم این استان‌ها برسد.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در وزارت آموزش و پرورش، افزود: در حال حاضر وضعیت آموزش و پرورش نابسامان شده است و کیفیت آموزش در مدارس کاهش یافته است؛ باید دید این تعطیلی چه تاثیری در سطح تحصیل آموزش دانش‌آموزان دارد.

گلمرادی بیان کرد: اگر وقفه آموزشی که در اثر این تعطیلات در آموزش و پرورش ایجاد می‌شود را بتوان جبران کرد می‌توان از ظرفیت استان‌های جنوبی برای گسترش گردشگری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در صورت در نظر گرفتن تمام جوانب می‌توان با استفاده از این تعطیلات فرهنگ سفر را در کشور نهادینه کرد، ادامه داد: گردشگری به عنوان صنعتی پاک می‌تواند باعث اشتغالزایی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای افزایش سفر، خاطرنشان کرد: اگرچه استان‌های جنوبی زیرساخت‌های گردشگری کافی و مناسبی ندارند اما می‌توانند نیاز گردشگران را تا حدودی برطرف کنند؛ این طرح عاملی است که توسعه زیرساخت‌ها در کشور با حساسیت بیشتری دنبال شود.

گلمرادی اظهار کرد: در صورتی که گردشگران از استان یا شهری استقبال کنند مسئولان اجرایی ناچارند زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری و برآورده کردن نیاز مسافران را ایجاد کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که آیا وجود ریزگردها می‌تواند مانعی برای توسعه گردشگری باشد، توضیح داد: پدیده ریزگردها به صورت مستمر و پایدار در استان خوزستان برقرار نیست و می‌توان با برنامه‌ریزی‌های مناسب گردشگران را از آسیب‌های این پدیده محافظت کرد./

پایان پیام