به گزارش پارس نیوز، 

محمد علیخانی درباره اجرای طرح جدید ترافیک پس از 15 روز اظهار داشت: طرح ترافیک جدید تهران آزمایشی اجرایی نشده است بلکه براساس مصوبه شورای ترافیک تا پایان سال کاملا اجرایی خواهد شد و پس از آن نوبت به طرح جدید زوج و فرد می‌رسد و باید این موضوع مورد بررسی و بازنگری قرار بگیرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مشکلات طرح جدید ترافیک احصاء شده است، گفت: اگر قانون خوب را بد اجرا کنند قطعا مشکلات ایجاد می‌شود. در طرح ترافیک جدید تهران نیز یکسری نقص‌ها و کمبودهایی وجود دارد که باید به مرور زمان حل شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا با اجرای این طرح ترافیک تهران کمتر شده است گفت: اینکه عنوان می‌کنند 15 تا 20 درصد ترافیک تهران کمتر شده درست نیست بلکه برای این موضوع نیاز به زمان داریم و این صحبت‌ها غیرعلمی است و ظاهرا به چشم 15 تا 20 درصد کاهش ترافیک را دیده‌اند.

وی درباره طرح ترافیک خبرنگاران نیز اظهار داشت: خبرنگارانی که برای طرح ترافیک تایید شده‌اند می‌توانند در محدوده تردد داشته باشند ولی خبرنگارانی که موفق به دریافت طرح ترافیک نشده‌اند براساس مصوبه شورای شهر تهران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری موظف است کارت‌‌ بلیت‌های اتوبوس و مترو را در اختیار این خبرنگاران قرار بدهد.