به گزارش پارس نیوز، 

غلام‌حسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تهران، اظهار داشت: تعداد جمع آوری معتادان متجاهر در تهران بسیار بالا است و این درحالی است که برای نگهداری به فضای بیشتری نیاز است از این رو برای  رفع این آسیب اجتماعی باید بصورت جدی تری وارد عمل شویم و با استفاده از تمام امکانات برای پذیرش این افراد در خانواده و توانمند سازی آنها تلاش کنیم تا بتوانیم اثرات این آسیب را کاهش دهیم.

معاون فرماندار تهران بحث پیشگیری، آگاه سازی و آموزش از طریق رسانه ها، صدا سیما،آموزش و پرورش و تبلیغات محیطی را مهم قلمداد کرد و گفت:  برای مقابله و کاهش این آسیب بایدسطح فرهنگ و آگاهی مردم جامعه بویژه جوانان را ارتقاء دهیم تا با کاهش تقاضا برای مصرف مواد مخدر بتوانیم عرضه آنرا نیز پایین بیاوریم.

وی همچنین به نقش سازنده آموزش و پرورش  و خانواده در برخورد با این معضل اجتماعی تاکید کرد و گفت: آموزش مهارت های زندگی و فردی برای اعضای خانواده نقشی بنیادین در کاهش آسیب های اجتماعی  و به تبع سوء مصرف مواد مخدر دارد.

در این جلسه پلیس مواد مخدر و بهزیستی تهران در خصوص ساماندهی معتادین متجاهر میدان شوش، هرندی و مولوی برنامه‌ها، پیشنهادات و راهکارهایی را عنوان کردند.

همچنین تمام دستگاه های حاضر در جلسه در خصوص موضوعات مرتبط با مواد مخدر و  طرح های انجام شده درسال گذشته گزارشاتی را ارائه کردند.

آرام نیز در این جلسه عملکرد دستگاه های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر را مثبت ارزیابی کرد و گفت:  اقدامات زیادی در زمینه مبارزه با مواد مخدار انجام شده ولی تا رسیدن به اهداف  و نتیجه مطلوب  هنوز فاصله زیادی است و خواستار تلاش جدی و مضاعف  مسئولان و مردم شد.