به گزارش پارس نیوز، 

احمد مرادپور روز یکشنبه در دومین جلسه کارگروه اطفای حریق استان در استانداری لرستان اظهار داشت:
برای این کار علاوه بر تجهیزات باید کار پژوهشی صورت گیرد.
وی افزود: در جلسه گذشته مقرر شد که سازمان برنامه و بودجه استان 15میلیارد ریال اعتبار جهت خرید تجهزات مورد نیاز اطفای حریق به منابع طبیعی و 2 میلیارد ریال به محیط زیست پرداخت کند که تاکنون این امر صورت نگرفته و انتظار ما از این سازمان این است که هرچه سریعتر این اعتبار به این 2 دستگاه تزریق شود.
مرادپور استفاده از ظرفیت ان جی اوها و دهیاران را نیز مهم بر شمرد و گفت: باید از این ظرفیت های مردمی استفاده حداکثری را ببریم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیز گفت: از 40 نوع بلای طبیعی در جهان 30 مورد در کشور ما رخ می دهد که آتش سوزی جنگل و مراتع یکی از آنهاست و هرساله خسارات زیادی به عرصه های طبیعی وارد می کند.
شیرزاد نجفی افزود: 43 درصد مساحت لرستان جنگل، 32 درصد مراتع و مابقی آن اراضی کشاورزی است.
نجفی افزود: 150 نقطه بحرانی با 617 هزار هکتار جنگل و مرتع در لرستان شناسایی شده که برای این نقاط دیدبانانی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: شهرستانهای چگنی، کوهدشت، پلدختر و خرم آباد بحرانی ترین شهرستانهای استان طی چند سال گذشته شناسایی شده اند.
وی افزود: پنج نفر بیمه بی نام امسال توسط منابع طبیعی صورت گرفته که در صورت بروز حادثه برای نفرات احتمالی بتوانند از آن استفاده کنند.
نجفی بیان داشت: تجهیزات برای بکارگیری یکهزار بسیجی با اعتباری بالغ بر دومیلیارد و 500 میلیون ریال و یک دستگاه کریدر برای آتش بر نیاز است.
فرماندار کوهدشت نیز اظهار داشت: 16 نقطه بحرانی در کوهدشت شناسایی شده که سال گذشته 40 مورد آتش سوزی رخ داده و بیش از 46 هکتار از جنگل و مراتع این شهرستان طمعه حریق شد.
نورمحمد فردی بیرانوند عنوان کرد: 15 فرد متخلف در این رابطه شناسایی و تحویل مقامات قضایی داده شدند.
وی به بحث آموزش و فرهنگ سازی در بین مردم تاکید کرد.
نعمت الله دستیاری فرماندار پلدختر نیز به بحث توزیع عادلانه اعتبارات تاکید کرد و گفت: سال گذشته در پلدختر شاهد کاهش 94 درصدی آتش سوزی ها بوده ایم و این تنها با کمک نیروهای مردمی، دیدبانان و دهیاران بوده که بخشی از طلب دیدبانان هنوز پرداخت نشده است.
فرماندار خرم آباد در این جلسه تاکید کرد: 444میلیمتر بارش باران در خرم آباد باریده شده که در بعضی از نقاط شهرستان خرم آباد از شهرهای شمالی بیشتر باریده شده است.
اسد عبدالهی افزود: شهرستان خرم آباد آمادگی هرگونه کمک را به منابع طبیعی و محیط زیست استان را دارد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان گفت: مدیریت زمان در بحث آتش سوزیها مهم است و در این رابطه باید استفاده از حداقل زمان برای همه مهم باشد.
مهرداد فتحی استفاده از بالگرد، بحث فرهنگ سازی، ایجاد تیم های واکنش سریع را مهم دانست.
43 درصد از مساحت لرستان راجنگل و 32 درصد مرتع تشکیل داده است.