به گزارش پارس نیوز، 

حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری طرح ملی ضیافت الهی و محافل انس با قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه کشور درباره برگزاری طرح ضیافت الهی در آستان مقدس امامزادگان کشور اظهار کرد: این طرح در 2 هزار و 451 امامزاده کشور با هدف ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی، نشر معارف دینی و تقویت اعتقادات مردم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی برای اجرای امینانه نیات واقفان در بخشهای مختلف از جمله اطعام و معارف دینی است، تصریح کرد: در تمامی این امامزادگان یک وعده نماز جماعت و در بیش از یک هزار و 500 امامزاده، دو وعده نماز جماعت با حضور مبلغان اعزامی برپا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: در این طرح بیش از 3 هزار مُبلغ از حوزه‌های علمیه قم و استانهای کشور به اجرای برنامه‌هایی چون سخنرانی، تفسیر قرآن، بیان احکام، نشر معارف دینی و نماز جماعت اجرا خواهد شد.

شرفخانی از برپایی خیمه‌های معرفت در ایام ماه مبارک رمضان در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های ما در طرح ضیافت الهی برپایی خیمه‌های معرفت است که در آن به ارائه مشاوره، پاسخ به شُبهات دینی، بیان احکام و اجرای برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان خواهیم پرداخت.

برگزاری کرسی تفسیر قرآن کریم در 1250 امامزاده

وی با اشاره به اینکه برنامه جشن رمضان از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف است که در بقاع متبرکه و امامزادگان به صورت استیجی برگزار می‌شود، تاکید کرد: کرسی تفسیر قرآن کریم هم در یک هزار و 250 امامزاده برگزار خواهد شد که بر مبنای تفسیر یک جلدی حجت‌الاسلام قرائتی ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه برنامه افطاری ساده هم از دیگر برنامه‌هایی است که براساس اجرای امینانه واقفان و مشارکت مردمی در یک هزار و 800 امامزاده برگزار می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته شده است؛ آموزش سبک زندگی با عنوان «به رنگ خدا» برنامه ویژه خواهران خواهد بود که در آن مهارتهای فردی، تحکیم خانواده و تربیت فرزند توسط اساتیدی که آموزشهای لازم را دیده‌اند، آموزش داده می‌شود.

شرفخانی ویژه برنامه «خدیجه، مادر امت» را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان خواند و گفت: این برنامه همزمان با روز رحلت حضرت خدیجه (س) با هدف پرداختن به سیره ایشان اجرا خواهد شد.

ولادت کریم اهل‌بیت (ع) فرصتی برای اجرای طرح مودت

وی از اجرای برنامه جشن میلاد امام حسن (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: از این فرصت برای اجرای طرح مودت استفاده می‌کنیم تا به ترویج احسان و نیکوکاری بپردازیم.

برنامه‌های لیالی قدر در 2500 امامزاده

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف درباره برنامه‌های ویژه شبهای قدر در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان کشور تاکید کرد: برنامه‌های لیالی قدر در 2 هزار و 500 امامزاده برگزار خواهد شد.

برگزاری مناجات‌خوانی در 400 بقعه متبرکه

شرفخانی با اشاره به اینکه امسال یکی از اولویتهای ما موضوع مناجات‌خوانی در امامزادگان است، خاطرنشان کرد: امسال در 400 امامزاده مناجات‌خوانی خواهیم داشت و برخی امامزادگان سحری هم در خدمت علاقه‌مندان خواهند بود.

وی از اجرای طرح قرار ماه نُهم در فضای مجازی خبر داد و افزود: پرتال راسخون که متعلق به سازمان اوقاف و امور خیریه است برنامه‌های ویژه‌ای در پاسخ به برخی هجمه‌های دشمنان در مناسبت‌ها داشته و از این طریق کلیپ‌های کوتاه تصویری، فایل‌های صوتی، انیمیشن و متن ادبی و عکس نوشته با موضوعات مختلف ویژه مناسبتهای مختلف طراحی شده و قصد داریم این آثار تولیدی را بدون آرم و لوگو در اختیار همه نهادهای مردمی و دولتی قرار دهیم تا به نشر آن در فضای مجازی بپردازند .

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد، تبیین شعار سال با توجه به منویات مقام معظم رهبری است، یادآور شد: با توجه به این شعار و وضعیت اقتصادی و تحریمها، ره‌توشه‌ای برای مبلغان اعزامی آماده شده تا اهمیت کالای ایرانی را تبیین کنند.