به گزارش پارس نیوز، 

براساس آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی، از روز آینده از غلظت آلاینده‌ها در نواحی جنوبی کشور کاسته می‌شود ولی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در جنوب شرق وزش باد شدید و گردوخاک پدیده غالب خواهد بود و در همین مدت در مناطق شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد.

روز سه‌شنبه عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور خواهد بود و در این مناطق رگبار و باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، شدت بارش‌ها نیز در نیمه در شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، برخی مناطق آذربایجان غربی، کردستان، زنجان  و ارتفاعات البرز در استان‌های سمنان، مازندران و شرق گلستان خواهد بود.

روز چهارشنبه عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و بخش‌هایی از مرکز، شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود؛ شدت بارش‌ها در این روز در غرب خراسان رضوی، خراسان شمالی، نوار غربی استان‌های اصفهان، مرکزی، یزد، شمال لرستان و مناطق شرقی تهران خواهد بود.

آسمان تهران فردا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین روز چهارشنبه آسمان تهران ابری، در برخی ساعات رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید با احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۳ و ۱۳ درجه خواهد بود و روز چهارشنبه دما در تهران کمی کاهش می‌یابد.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۳۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری ۱۴۳.۳ میلی‌متر ثبت شد. میزبان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۰۰.۳ میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری تا تاریخ مذکور ۲۸.۵ درصد کمتر از سال گذشته است؛ میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۰.۱ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۳۱.۸ درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزبان بارش در هفته سی و سوم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۵۸.۶میلی‌متر بود.