به گزارش پارس نیوز، 

محمد حسین مقیمی استاندار تهران در مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهر تهران اظهار کرد: در همه دوران کاری‌ام بهترین‌ زمان تدریس در آموزش و پرورش بود, امروز هم با آموزش و پرورش همکاری دارم و این همکاری هیچگاه‌ قطع نشده است، شروع کار من در دستگاه‌های دولتی‌ در سال 58 بود فکر می‌کنم بهترین دوران خدمتم همان روزهایی‌ بود که در هنرستان بحث‌های آموزشی را دنبال می‌کردم.

وی با بیان اینکه توجه به آموزش و پرورش مهمترین اصل در رسیدن به توسعه یافتگی است, افزود: کشورهایی توسعه یافته‌اند که به آموزش و پرورش بیش از دیگر مسائل توجه‌ کرده‌اند، می‌بینیم برخی کشورهایی که از نفت و گاز برخوردار نبودند و آنچنان کشاورزی پر رونقی هم نداشتند، امروزه توسعه یافته هستند، این کشورها کار در آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری می‌دانند، مقامات این کشورها می‌دانند اگر در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود تمام امور سامان خواهد یافت و همه مسائل به روشی درست انجام خواهد شد.

استاندار تهران گفت: در عمل هم می‌بینیم کشورهایی که با آموزش و پرورش قوی توسعه یافته هستند مسائل ابتدایی در این کشورها حل شده و سهم زیادی در موفقیت‌های جهانی دارند.

وی به نقش معلمان‌ در شکوفایی و رشد کشور اشاره کرد و گفت: آنچه امروز در جمهوری اسلامی ایران شاهد آن هستیم‌ به برکت وجود معلمان است؛ اگر امروز استقلال داریم، روی حرف خود می‌ایستیم و از انقلابما‌ن دفاع می‌کنیم به دلیل تربیت معلمان مدارس است، اگر امروز چندین میلیون نفر فارغ‌التحصیل داریم، اگر امروز یک کشور شکوفا و پر استعداد داریم نتیجه زحمات معلمان روستا و عشایر، شهرها و شهرستان‌هاست که با حداقل امکانات وقت خود را صرف تربیت دانش‌آموزان کردند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه پیشرفت کشور در گروی تربیت صحیح دانش آموزان است, ادامه داد: اگر امروز در بسیاری از مسائل پیشرفت کرده ایم همه اینها مدیون تلاش معلما‌نی است که بدون توقع زیادی، وقت خود را برای تربیت نسل آینده گذاشتند و مثل شمع سوختند؛ چراکه می‌دانند دانش‌آموز امروز می‌تواند در پیشرفت کشور مؤثر باشد، معلم می‌داند صنعت نیازمند افراد متخصص و ماهری‌ است که در همین مدارس رشد می‌کنند؛ معلم می‌داند کشاورزی نیازمند روش‌های اصلاح‌ شده و علمی است که باید نسل جدید آنها را فرا بگیرد.

مقیمی با بیان اینکه هر آنچه از موفقیت‌ها در کشور شاهدیم ثمره تلاش‌های معلمان است، گفت: در استان تهران هم مانند کل کشور شاهد تلاش معلمان هستیم‌، متأسفانه کمبودهایی‌ در زمینه امکانات مدارس استان تهران وجود دارد که امیدواریم با کمک دولت و خیّرین‌ این کمبودها را جبران کنیم؛ به سهم خودم وظیفه می‌دانم از تلاش معلمان سپاس‌گذاری کنم و در تلاش باشیم تا مشکلات معلمان حل شود؛ در جلسات متعددی در استانداری این مشکلات بررسی‌ شده و در تلاش هستیم با کمک دولت و وزارت آموزش و پرورش این مشکلات به سرعت حل شود.

در این مراسم عباسعلی‌ باقری مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با گرامیداشت هفته مقام معلم گفت: کشوری که به دنبال آبادانی و پیشرفت است باید انسجام‌ یافته و تربیت محور باشد، کشور برای دستیابی به توسعه پایدار نیازمند تربیت نیروی انسانی توانمند و ماهر است، مهمترین جایگاه و با ارزش‌ترین محل برای چنین تربیتی هم در ابتدا خانواده و سپس مدرسه است، تربیت به بهترین شکل در داخل مدرسه اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه‌ تربیت با آگاهی متفاوت است، گفت: تربیت کار آسانی نیست, در خیلی از زمینه‌ها ما آگاهی داریم ولی تربیت کافی شکل نگرفته است؛ در حقیقت مقدمه تربیت آگاهی است ولی تمام آن نیست، تربیت‌ تنها با زیستن و زندگی کردن صورت می‌پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه کشوری که به دنبال آبادانی است تنها راهش آبادانی مدرسه است، افزود: اگر کشور بخواهد آباد شود با تربیت انسان های توانمند مقدور است. مهمترین جایگاه برای تربیت, خانواده و بعد مدرسه است و تربیت داخل مدرسه اتفاق می افتد.

باقری اضافه کرد: تا خانواده و مدرسه آباد نشود کشور آباد نخواهد شد, اما تربیت کار آسانی نیست. تربیت با آگاهی متفاوت است.

ِمدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه در خیلی موارد آگاهی داریم ولی تربیت کافی صورت نپذیرفته است, یادآور شد: مقدمه تربیت آگاهی است ولی تمام آن نیست. تربیت فقط با زیستن و زندگی کردن صورت میگیرد.