به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش افکارنیوز ،

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین ناظریان، محقق و مدرس طب اسلامی با اشاره به شیوع استفاده از قرص‌های لاغری و چاقی در بین افراد جامعه و به ویژه جوانان اظهار کرد: این قرص‌ها بیشتر سود تجاری دارند تا مصرف پرشکی و بعضا عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارند.

وی با بیان اینکه شفا در بدن انسان از نگاه طب اسلامی نیازمند گذر زمان است، اظهار کرد: درمان چاقی و لاغری به وسیله قرص آن هم در مدت زمان کوتاه نه تنها انسان را به سلامتی نمی‌رساند بلکه منشأ ایجاد مشکلات مختلف در بدن نیز می‌شود.

حجت‌الاسلام ناظریان به علت لاغری در برخی از افراد با وجود اینکه تغذیه مناسب و حتی در برخی مواقع تغذیه زیادی دارند، اشاره و عنوان کرد: ثرب، نوعی چربی است که در بدن انسان‌های لاغر وجود ندارد و باعث می‌شود غذا در بدن این افراد جذب و پرورش داده نشود.

پنج غذای مفید برای چاق شدن

وی از پنج غذای مفید برای ایجاد این چربی در بدن نام برد و گفت: خوردن حلیم با روغن دنبه، گوشت گوسفند و بلغور گندم می‌تواند در چاق شدن افراد مؤثر باشد. برای اینکه روغن دنبه اشباع کنندگی نداشته باشد و باعث کلسترول نشود باید برای پنج کیلو دنبه چرخ کرده آب شده از یک لیوان سرکه سیب استفاده کرد.

حجت‌الاسلام ناظریان در ادامه سخنان خود خوردن چلوگوشت گوساله را نیز برای افراد لاغر مفید دانست و گفت: مغز گوسفند نیز با آب کله پاچه مخلوط و هفته‌ای یک بار تناول شود.

شیرعسل و شیربرنج

وی خوردن شیر برنج به صورت دو بار در هفته و خوردن شیر و عسل به تکرار در روز را نیز برای چاق شدن مؤثر دانست و گفت: خوردن این غذاها طی یک سال سبب می‌شود میل افراد به غذا بیشتر شود و روده‌ها التیام پیدا کنند.

حجت‌الاسلام ناظریان راهکار لاغر شدن برای افراد چاق را منوط به شناخت مزاج‌ها دانست و گفت: افراد بلغمی مزاج چاق باید روزی دو بار دم کرده زیره را در صبح و دو بار در شب میل کنند به شرط آنکه یبوست نداشته باشند.

صبح و غروب غذا بخوریم

وی با بیان اینکه افراد صفراوی مزاج معمولا از نظر چاقی متوسط هستند و افراد سوداوی مزاج نیز به طور معمول چاق نمی‌شوند، گفت: افراد دموی مزاج باید غذای خود را صبح و غروب بخوردند و این همان نکته‌ای است که امام صادق(ع) نیز بر آن تاکید کردند.