به گزارش پارس نیوز، 

 رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه گرمای هوا در مناطق زلزله زده، تهدیدی جدی محسوب می شود، گفت: مسئله دفع فاضلاب ها در مناطق زلزه زده، خطری عمده محسوب می شود.

دکتر محمدمهدی گویا در خصوص شرایط بهداشتی مناطق زلزله زده کرمانشاه و تمهیدات بهداشتی صورت گرفته در این مناطق، اظهارداشت: مناطق زلزله زده سرپل ذهاب، از نظر آب و هوایی جزو مناطق گرمسیر کشور محسوب می شود و درتابستان گرمای هوا در این مناطق گاهی تا 50 درجه هم می رسد، از طرفی، بیماری های منتقله از طریق آب و غذا حتی در شرایط عادی نیز تهدیدی جدی است، چه برسد به شرایطی که بعداز زلزله کرمانشاه، برای مردم ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر، بخش قابل توجهی از مردم در چادر و کانکس زندگی می کنند، دسترسی به آب اشامیدنی سالم از اهمیت زیادی برخوردار است و چنانچه کمبودی در این زمینه رخ دهد، ممکن است، منجر به همه گیری بیماری های واگیردار شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: از طرف دیگر، مسئله دفع فاضلاب ها نیز خطری عمده محسوب می شود و به رغم تمام تلاش هایی که تاکنون صورت گرفته است، هنوز هم به عنوان یکی از مهم ترین عوامل تهدید کننده سلامت مردم در مناطق زلزله زده محسوب می شود.

وی با بیان اینکه خطر احتمالی شیوع بیماری های منتقله از طریق آب و غذا (وبا، اسهال خونی و حصبه) نگران کننده است، اظهارداشت: دو هفته قبل، معاون بهداشت وزارت بهداشت با حضور در جلسه شورای استان کرمانشاه که با حضور استاندار برگزار شد، تمام موضوعات در خصوص مسائل بهداشتی مناطق زلزله زده را با اعضای شورا در میان گذاشت و دستورات لازم توسط استاندار کرمانشاه صادر شد، همچنین همکاران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، نیز پیگیر اجرای تصمیمات شورا بوده و به طور مرتب گزارش اقدامات را به معاونت بهداشت ارائه می دهند.