به گزارش پارس نیوز، 

محمد بهاروند روز پنجشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ساوه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر افزود: جایگاه شورا هم در دین مبین اسلام و هم در قانون اساسی کشور بسیار والا است و مصداقی بارز از مردم سالاری دینی است.
وی ادامه داد: مردم در نظام جمهوری اسلامی در همه صحنه ها حضور داشته اند و اکنون هم شوراها به عنوان برگزیدگان مردم در صحنه های سیاسی و اجتماعی حضوری موثر دارند.
فرماندار ساوه افزود: کشور ما بر اساس اصل مشورت اداره می شود و شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز رسالت سنگینی در پیگیری مشکلات مردم دارند.
بهاروند اظهار کرد: در حوزه سلامت نیز با توجه به اینکه مشکلات مربوط به این حوزه در شهرها بیشتر است، باید خدمات بیشتری از جمله در زمینه پیشگیری از بیماری ها در دستور کار قرار گیرد تا ضریب امید به زندگی شهروندان نیز افزایش یابد.
فرماندار ساوه گفت: اجرای طرح تحول سلامت برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید مزیت های ارزشمندی را به همراه داشت که کاهش پرداختی از جیب مردم تنها بخشی از موفقیت های این طرح بزرگ است.
معاون استاندار مرکزی در مورد توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها، گفت: در زمینه اقتصاد روستایی و ایجاد مشاغل، دولت حمایت های مناسبی را انجام داده و مصوبه مجلس مبنی بر ارائه مجوز برای واگذاری تسهیلات از محل منابع صندوق ذخیره ارزی نیز از جمله راهبردهای اثربخش در این بخش است.
نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه نیز اظهار کرد: شوراها نماینده و تبلور اراده همه مردم هستند و اقدامات راهبردی آنان می تواند برای عمران و آبادانی منطقه و آسایش شهروندان تاثیرگذار باشد.
محمد رضا منصوری گفت: شوراهای شهر و روستا در شهرستان ساوه منتخب مردم هستند و همه مکلفند که با شوراها همکاری کنند و شوراها نیز وظیفه دارند از حقوق شهروندان حمایت لازم را داشته باشند.
نماینده مردم ساوه در خانه ملت همچنین نقش شوراها را در افزایش بهره وری ملی و بهره گیری از تولیدات صادرات محور مهم ارزیابی کرد.
برخی از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و نیز دهیاران مشکلات و مطالبات خود را بیان و خواستار توجه مسئولان شدند.
9876/6539/3075