به گزارش پارس نیوز، 

ظهر امروز یادواره شهدای سنگرسازان بی سنگر استان همدان در مسجد امام‌زاده عبدالله(ع) برگزار شد.

در این مراسم یکی از مداحان برجسته همدان اشعاری در وصف شهدا قرائت کرد و سپس به نوحه‌سرایی برای سیدالشهدا(ع) پرداخت.

خداکرمی مدیرعامل کانون سنگرسازان بی سنگر کشور، محمد دلگرم رئیس کانون سنگرسازان بی سنگر استان همدان، رئیس بنیاد شهید استان همدان، رئیس جهادکشاورزی استان، معاونان جهاد‌کشاورزی، نیروی‌های نظامی و انتظامی و جمعی از مردم استان میهمانان این یادواره شهدا بودند.

رئیس کانون سنگرسازان بی سنگر با اشاره به اینکه شهدا همواره باید در جامعه الگو باشند، اظهار داشت: بایستی از این اسوه های عشق و ایثار همواره الگوبرداری کرد.

وی با بیان اینکه هر سال یادواره شهدای سنگرساز بی سنگر در استان همدان برگزار می‌شود، افزود: استان همدان 100 شهید والا مقام سنگرساز بی سنگر تقدیم انقلاب کرده است.

محمد دلگرم با تأکید بر اینکه مردم استان همدان در دوران دفاع مقدس چه در کمک به جبهه نبرد و چه در حضور در خط مقدم نقش پررنگی داشتند، گفت: مردم این استان از تک تک روستاها و شهرها کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و به جبهه‌ها ارسال می‌کردند و یا در مناطقی نظیر سرپل ذهاب از آغاز جنگ حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه مردم استان همدان همواره در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد جنوب و غرب حضور داشتند، عنوان کرد: بیشترین شهدای دوران دفاع مقدس از بین نیروهای مردمی تقدیم شده است.

مدیرعامل کانون سنگرسازان بی سنگر کشور با اشاره به اینکه خصلت جنگ کشتار و تخریب است، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی عراق با کمک کشورهای استکبارستیز جنگی تحمیلی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران راه انداخت.

وی با بیان اینکه جنگ‌های بسیاری در جهان اتفاق افتاده ‌و همواره نیز وجود دارد که حوادثی نظیر کشتار و تخریب را به دنبال دارد، افزود: اما برخی جنگ ها با یکدیگر فرق دارند که می‌توان گفت در جنگ بین ایران و عراق یک طرف جنگ و دفاع در راه خدا و در طرف دیگر مقصود کشتار و تخریب بود.

احمد خداکرمی با تأکید بر اینکه جنگی در آن یاد خدا و جهاد در راه خدا باشد محدودیت وجود دارد، تصریح کرد: اما در جنگی یاد خدا نباشد هیچ محدودیتی برای انجام هرگونه جنایتی وجود ندارد.

مدیرعامل کانون سنگرسازان بی سنگر کشور با اشاره به اینکه در جنگ با یاد خدا و فی سبیل الله شبیخون حرام است، بیان کرد: استفاده از هر نوع سلاحی که کشتار دسته جمعی داشته و غیرنظامی ها را مورد هدف قرار دهد در جنگ فی سبیل الله حرام است.

خداکرمی با تأکید بر اینکه سازمان ملل و کنوانسیون‌های صلح به منظور جلوگیری از جنگ و برقراری صلح تشکیل شده است، ابراز کرد: با تشکیل این مراکز نه تنها صلح نیست بلکه جنگها بیشتر، جنایت‌ها مدرن‌تر و کشتارها دسته‌جمعی شده است.

وی با اشاره به اینکه حفظ یاد و خاطره شهدا امری ضروری و مهم برای جامعه است، عنوان کرد: اگر به شهدا اعتقاد داریم باید مراسم تکریم و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا همواره مهم باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، بچه‌های جهاد از همان اول تا به حال به بی سرو صدا بودن مشهورند. فعالیت‌های آنها اگر با اهمیت‌تر از رزمنده‌ها نباشد، کم اهمیت تر هم نیست اما بی ریایی آنها باعث شده فضای عمومی و حتی خصوصی کشور از فعالیت هایشان خبر چندانی نداشته باشند.