به گزارش پارس به نقل از تسنیم، فرید براتی سده در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تعداد از معتادان بی خانمان را زنان تشکیل می دهند، اظهار داشت: معتاد پر خطر در کل کشور حدود ۲۰۰ هزار نفر است که بسیاری از آنها در سالهای گذشته تحت درمان قرار گرفته اند اما این آمار آن چیزی است که مبنای عمل سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حدود یک میلیون ۲۰۰ هزار معتاد در کل کشور وجود دارد که ستاد مبارزه با مواد مخدر آن را اعلام کرده است، تصریح کرد: حدود ۹ درصد از این آمار را زنان تشکیل می دهد که تعداد اندکی از آنها معتاد بی خانمان هستند و با حمایت مالی سازمان بهزیستی مرکزی در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته که زنان معتاد پر خطر را در آن نگه داری کنند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از زنان در این مرکز نگه داری می شوند ولی در فکر این هستیم که برای بعد از ترک اعتیاد آنها چه باید کنیم؟ !

وی افزود: بر اساس آخرین آمار حدود ۴۰ هزار زن از مراکز مختلف ما برای ترک اعتیاد خدمات دریافت کرده اند و شواهد نشان دهنده این است که تعداد بسیاری از آنها بر اثر شدت بالای اعتیادشان به این مراکز مراجعه کرده اند.

در حالی که بسیاری از مرد ان در همان مراحل اولیه اعتیاد خود ممکن است برای ترک مواد به این مراکز مراجعه کنند. علت این امر نیز این است که اعتیاد بین زنان انگ بدی محسوب می شود و این وضوع موجب می شود دیرتر از مرد ها برای ترک اعتیاد مراجعه کنند.