به گزارش پارس نیوز، 

مدیرعامل شرکت «شهر سالم» گفت: از همه افرادی که در شهرداری تهران مشغول به کار می‌شوند، چکاپ سلامتی به عمل می‌آید.

 صبح امروز سایت شرکت «شهر سالم» از شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آمادگی دارد تا پیش از انتخاب نامزد‌های تصدی شهرداری تهران از آن‌ها چکاپ سلامتی به عمل آورد.

اگر چه این اطلاعیه تاکیدی نکرده که چکاپ کامل شرط شهردار شدن است، اما حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم می‌گوید: از همه افرادی که در شهرداری تهران مشغول به کار می‌شوند، چکاپ سلامتی به عمل می‌آید.

گفتنی است؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه آیا سلامت جسمی از شروط انتخاب شهردار تهران است، گفت: خیر؛ چنین قانونی نداریم.

حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: منابع انسانی شهرداری تهران هر فردی که می‌خواهد در شهرداری فعالیت کند اعم از مدیر، کارمند و یا کارشناس را مورد پایش سلامت قرار می‌دهد. سپس آن‌ها یک گواهی سلامت می‌گیرند و اجازه ورود به حوزه کاری خود را پیدا می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم تصریح کرد: این اقدام یک وضعیت متداول است و کسانی که می‌خواهند وارد شهرداری شوند، مورد ارزیابی سلامت جسمی قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام جزء وظایف ذاتی ماست تا همکاران خود را مورد چکاپ سلامت قرار دهیم، گفت: بیماری برای همه افراد در همه سطوح شغلی اعم از رئیس جمهور تا نماینده مجلس قابل ابتلا است و ما تلاش می‌کنیم از این طریق گامی برداریم که شهروندان وقتی می خواهند کسی را انتخاب کنند، در کنار همه ویژگی‌هایی که هنگام انتخاب یک فرد لحاظ می‌کنند، از وضعیت سلامت جسمی او هم مطلع باشند.