به گزارش پارس نیوز، 

«چوهدری عبدالغفور خان» در دیدار با «ناصر خان جنجوعه» مشاور عالی امنیت ملی پاکستان گزارش سفر خود به ایران و دیدار با مسئولین استانداری خراسان رضوی را ارائه کرد.

وی تصریح کرد: به دلیل بهتر شدن شرایط امنیتی در پاکستان بسیاری از کشورها تمایل دارند تا توریست‌های خود را به کشورما بفرستند و به همین دلیل باید زیرساخت‌های مناسبی را فراهم آوریم.

چوهدری عبدالغفور خان گفت: در تلاشیم تا تسهیلات مربوط به سفر توریست ها را در مناطق مختلف پاکستان به خصوص ایالت گلگیت بلتستان و شهرهایی مانند لاهور ایجاد کنیم تا آنها بتوانند با خیالی آسوده به پاکستان سفر کنند.

رئیس سازمان توسعه گردشگری پاکستان ضمن اشاره سفر خود به ایران گفت: دو کشور ظرفیت های فراوانی برای توسعه همکاری‌های دو جانبه دارند و فکر می‌کنم با همکاری برادران ایرانی خود بتوانیم فصل جدیدی از همکاری میان دو کشور را آغاز نمائیم.

وی افزود: طی رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولین ایرانی ، «سید حمید موسوی» مدیر کل امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی از وجود ظرفیت‌های خوبی همکاری به خصوص در حوزه زوار پاکستانی سخن گفته و اظهار امیداوری کرد که با تلاش مسئولین دو کشور مشکلات موجود حل شود.

عضو ارشد حزب نواز اضافه کرد: ملاقات با مسئولین مختلف ایرانی باعث شد تا انگیزه بالای آنان در برقراری ارتباط با پاکستان را دیده و تلاش خود را برای همواره ساختن مسیر همکاری افزایش دهیم.

مشاور عالی امنیت ملی پاکستان نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر موفقیت آمیز چوهدری عبدالغفور به ایران گفت: آماده هستیم تا تمامی همکاری‌های لازم را انجام داده و مسیر همکاری را هموار سازیم.

رئیس سازمان توسعه گردشگری پاکستان با هدف افزایش همکاری در حوزه توریسم و گردشگری اوایل اردیبهشت به ایران سفرکرده و عضو افتخاری مجمع خیرین سلامت ایران نیز شد.

ایران و پاکستان در تلاش هستند تا مشکلات موجود را حل کرده و حوزه توریسم را دربخش های مختلف اعم از توریسم مذهبی (زائران) ، توریسم علمی، توریسم سلامت و... فعال تر از پیش کنند.