به گزارش پارس به نقل از تسنیم، معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به درجه بندی مدارس در سال تحصیلی آینده گفت: برای کمک به بازماندگان از تحصیل باید برای آموزش از راه دور برنامه داشته باشیم.

فرشته حشمتیان در همایش مدیران و مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی و آموزش از راه دور استان کرمان، با تأکید بر جدی گرفتن دوره پیش دبستانی اظهار داشت: مدیریت این دوره به صورت غیردولتی، به معنای سلب تکلیف از سایر حوزه ها نیست.

وی افزود: هفته گذشته هیئت وزیران تصویب کرد که قانون صندوق حمایت از مؤسسان مراکز غیردولتی تمدید شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به درجه بندی مدارس در سال تحصیلی آینده گفت: در همه مدارس، دستورالعمل ابلاغی سال جدید، بسیاری از ابهامات را برطرف می کند.

حشمتیان درباره مراکز آموزش از راه دور گفت: شاید احساس این بود که باور عمومی نسبت به این مدارس از بین رفته است، اما باید این ظرفیت را باور و از آن استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی اضافه کرد: مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی خیّران مدرسه دار هستند و سرمایه خود را صرف تربیت فرزندان به عنوان سرمایه های مملکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران و مؤسسان مراکز غیردولتی باید برنامه ریزی داشته باشند، تصریح کرد: برنامه ها بر اساس سند تحول بنیادین است و هرزمان تعامل هدفمند شود به تربیت نزدیک تر می شویم.

وی تأکید کرد: برای کمک به بازماندگان از تحصیل و رقابت در حوزه آموزش مجازی جهانی، باید برنامه ریزی مناسبی برای آموزش از راه دور داشته باشیم.