به گزارش پارس نیوز، 

یحیی کمالی پور با اشاره به اینکه درطی سال های بسیار مبارزه با مواد مخدر رضایت بخش نبوده است، گفت: متاسفانه درتمامی بخش های مرتبط با مواد مخدر ازجمله اعتیاد سیرنزولی به وجود آمده است، به عنوان مثال دردوهه پیش تعداد 200 هزار معتاد شناسنامه دار وجود داشت که درحال حاضر به چندین برابر افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه دسترسی به مواد مخدر و تنوع درمواد مخدر به شدت افزایش پیدا کرده است، افزود: همچنین مواد مخدر سنتی تبدیل به مواد مخدر صنعتی شده اند، ضمن اینکه حرص و ولع نسبت به مصرف مواد مخدر افزایش پیدا کرده است؛ متاسفانه در حال حاضر مواد مخدر کارکرد اقتصادی پیدا کرده و در زندان ها بیشترین مصرف مواد مخدرصورت می گیرد.

وی با بیان اینکه براساس نظرپزشکی قانونی بیشترین مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر است، تصریح کرد: البته مسائل و مشکلات بسیاری درمسیر مبارزه با مواد مخدر وجود دارد، ضمن اینکه کارنامه درخشانی نیز در این حوزه وجود ندارد، بنابراین استفاده از هر راهکاری حتی اصلاح ساختار ستاد مبارزه با مواد مخدر در این بخش ضروری است؛ هرچندنمی توان عجولانه دست به اقداماتی زد که ممکن است نتیجه ای نداشته باشد.

کمالی پور با تاکید بر تشکیل تیمی و تصمیم گیری براساس واقعیت های موجود برای اتخاذ راهکاری درمبارزه با مواد مخدر، گفت: اگر درمسیر دستیابی به نتیجه خلاء قانونی وجود داشته باشد، می توان ضعف قانونی را درمجلس مرتفع کرد؛ بنابراین باید سیستم جامع منسجم و با دارا بودن قوانین شفاف درمبارزه با مواد مخدر به وجود آید.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اشاره به اینکه اصلاح ساختار ستاد مبارزه با مواد مخدرضروری است، افزود: اقدامات این ستاد درمبارزه با مواد مخدر اثربخش نبوده است، به طورحتم اصلاح ساختاری برای مقابله با مواد مخدر ضروری است./

پایان پیام