به گزارش پارس نیوز، 

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای از بارش باران، رعدوبرق، تگرگ، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ۱۷ استان کشور طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خبرداد.

 

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای پیش‌بینی کرده است:

سه شنبه هیجدهم اردیبهشت ماه : نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، از اواسط روز آذربایجان غربی و به تدریج نیمه جنوبی آذربایجان شرقی.

چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه: کردستان، جنوب آذربایجان شرقی، کرمانشاه، ایلام، مناطق شمالی و شرقی خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، از بعدازظهر بخشهای شمالی چهارمحال و بختیاری و به تدریج غرب و جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، شمال بوشهر، دامنه‌های البرز در قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات مرکزی در جنوب قم.

شایان ذکر است روز سه‌شنبه و چهارشنبه در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران سرعت وزش باد قابل توجه پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود در برخی مناطق به خصوص در اردبیل و گیلان، سرعت لحظه‌ای باد به بیش از 80 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته و شرایط طوفانی حاکم شود.

 بنابراین برای جلوگیری از خسارات احتمالی اقدامات لازم به عمل آید. همچنین روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در خوزستان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند موجب خیزش گردوخاک در منطقه و کاهش کیفیت هوا و دید افقی شود.

بارش رگباری همراه با رعدوبرق در مدت کوتاه می‌تواند منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد شامل رودخانه‌های فصلی و دره‌های کوهستانی پرشیب شود؛ توصیه می‌شود ضمن رعایت نکات ایمنی از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها در مناطق یاد شده خودداری شود.