به گزارش پارس نیوز، 

پیروز حناچی آخرین کاندیدای شهرداری تهران که امروز برنامه خود را در شورای شهر ارائه داد، پس از اتمام ارائه برنامه‌هایش به سوالات اعضای شورا پاسخ داد.

وی با اشاره به پتانسیل‌های تهران افزود: روددره‌ها یکی از پتانسیل‌های حساس تهران هستند و ما باید عرضه داشته باشیم تا بتوانیم از این نعمت خداوند و آبی که از روددره‌های البرز جاری است، استفاده کنیم.

حناچی با اشاره به تجربه ساخت پل صدر که بدون هیچ‌گونه مطالعاتی انجام شد افزود: ما مبنای کار را بر مطالعه خواهیم گذاشت و مطالعه را برای مطالعه انجام نمی‌دهیم بلکه برای درست انجام دادن کار مطالعه می‌کنیم. نه مثل مواردی که پس از آنکه کار را شروع کردند تازه مطالعه را آغاز می‌کنند.

نامزد شهرداری تهران با بیان اینکه هشت سال دولت مانیتورینگ خود را روی شهر تهران خاموش کرده بود افزود: فراموش نکنیم 30 سال طول کشیده تا تهران شرایط امروز را پیدا کند و ما حداقل به یک برنامه 10 ساله نیاز داریم و راهی جز این نیست. تمام کلانشهرهای دنیا به صورت جداگانه دارای نهاد برنامه‌ریزی هستند اما تهران دارای چنین نهادی نیست و باید این نهاد شکل بگیرد.

حناچی در پاسخ به این سوال اعضای شورا که از او پرسیده بودند آیا فقط در حوزه تئوری و قانونگذاری کار کرده و قابلیت اجرایی دارد یا خیر، گفت: به نظر من کسی که مسوولیت شهرداری تهران را به عهده می‌گیرد باید استراتژیست باشد و قدرت راهبردی داشته باشد. در بخش اجرایی هم از زمانی که من در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران مشغول بودم شاهد بودیم که زمان عید فقط پروژه‌های معاونت ما بود که به صورت دو شیفته کار می‌کردند.

وی با اشاره به تجربه خود در شورای عالی معمالی و شهرسازی کشور و دستاوردهایی که در این حوزه داشته است، افزود: ما در بحث کمیسیون ماده 5 توانستیم تا حد زیادی نه فقط در تهران بلکه در کل کشور مسائل را کنترل کنیم. در حقیقت وقتی تصمیم‌گیری پشت درهای بسته صورت می‌گیرد بی‌شک رانت اتفاق خواهد افتاد و این زمانی است که اطلاع‌رسانی شفاف صورت نگیرد.

حناچی ادامه داد: ‌در همین راستا، به همه دستور دادیم که کمیسیون ماده 5 در همه کشور اطلاعات خود را منتشر کنند و اگر اطلاعاتی منتشر نشود به این معناست که کسی دارد زیرآبی می‌رود. درحقیقت وقتی ندانی چه اتفاقی می‌افتد چطور می‌توانی بگویی که آیا تب داری یا خیر. ما در زمان حضور خود در تهران بود که مانع تکرار پدیده شاندیز و پردیسان شدیم.

حناچی با بیان اینکه ظرفیت ایجاد اشتغال در تهران بالاست، در رابطه با مشکل منابع مازاد نیروی انسانی در شهرداری افزود: نمی‌توانیم به افراد بگوییم از فردا اخراج هستید؛ چراکه تبعات اجتماعی و فرهنگی فراوانی دارد.

نامزد شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های خود در رابطه با حیات شبانه تهران و ساماندهی دستفروشان درباره کاهش سن مدیران شهری افزود: من محصول اطمینان جمهوری اسلامی در دوران جوانی خود هستم و اولین پست مدیریتی را در سن 29 سالگی گرفتم و به بحث انرژی جوانی برای حل مشکلات واقفم.