به گزارش پارس نیوز، 

رسول انتظارمهدی افزود: 76 مورد از این تعداد خانه بهداشتی، 56 مورد پایگاه سلامت شهری و 17 مورد مرکز خدمات جامع سلامت شهری است.
وی با اشاره به نگاه ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به توسعه خدمات درمانی در روستاهای آذربایجان غربی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان 35 مرکز روستایی راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: در این مدت همچنین یکهزار و 400 نیروی کار (کارشناسی) برای تامین خدمات نوین سلامت پیشگیری از بیماری های قلبی، غربالگری سرطان ها، خدمات سلامت روان و خدمات مشاوره ای تغذیه به کارگیری شده اند.
وی بیان کرد: طرح تحول سلامت مهمترین و موثرترین طرح حوزه بهداشت و درمان در دهه های اخیر در کشور به شمار می رود که با اجرای آن کاهش هزینه های درمانی به ویژه برای خانواده های نیازمند تحقق یافت.
وی افزود: گسترش عدالت درمانی و بهداشتی، بکارگیری پزشکان متخصص در اکثر مناطق محروم، بازسازی بیمارستان های فرسوده و افزایش تخت های بیمارستانی از دیگر نتایج ارزشمند اجرای طرح تحول سلامت به شمار می رود.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، 460 هزار نفر حاشیه نشین در استان از خدمات مناسب و به هنگام بهداشتی و درمانی بهره مند شده اند که در تاریخ استان بی نظیر است.
به گزارش ایرنا طرح تحول سلامت از اردیبهشت ماه 1393 در کشور اجرایی شده است و در حال حاضر چهار سال از اجرای آن می گذرد.
8137/3072