به گزارش پارس نیوز، 

سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: اکنون میزان دید افقی ناشی از گرد و غبار در این شهرستان هشت هزار و 500 متر از حد استاندارد یک هوای سالم (10 هزار متر) کمتر است.
امیرپرویز نجفی دمای فعلی هوای قصرشیرین را 22 درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت موجود در هوای منطقه نیز را 69 درصد اعلام کرد.
وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان 18روز درگیر غبار بوده است، اظهار کرد: روزهای غبارآلود در فروردین 12 و در اردیبهشت نیز تاکنون 6 روز بوده است.
براساس نقشه های پیش یابی اداره هواشناسی ناپایداری هوا تا اواخر وقت فردا بر جو منطقه حاکم است.
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.
شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز همانند قبل، از شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
قصرشیرین سه هزار و 600 دانش آموز دارد که در 48 مدرسه شهری و روستایی و 6 مدرسه عشایری در قالب 176 کلاس درس زیرنظر 400 مربی مشغول به تحصیل هستند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.
7079/3012/8066