به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ حسین رمضانی با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به رشد و توسعه فضای سایبری و به تبع آن پیچیدگی این گونه جرایم امروزه تامین امنیت فضای مجازی دغدغه اصلی همه کشورهای جهان و همچنین سازمان‌های بین المللی مربوطه مانند اینترپل است.

وی ادامه داد: بر همین اساس مجتمع جهانی نوآوری سازمان اینترپل (IGCI) که مرکز جهانی مقابله با جرایم سایبری را از منظر پلیسی حمایت می کند، هر ساله اقدام به برگزاری نشست رؤسای پلیس های سایبری آسیا و اروپا در یکی از کشورهای عضو این دو قاره مهم می‌کند که پلیس سایبری جمهوری اسلامی ایران بر اساس عملکرد بسیار مؤثر، استاندارد و برخورداری از ظرفیت های لازم میزبان این دوره است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اهداف برگزاری نشست گفت: تبادل و به اشتراک گذاری بهترین و مهمترین راه کارهای پی جویی جرایم و حملات سایبری، اشتراک گذاری رویه های دیجیتال فارنزیک و ابزاری های آن، ظرفیت سازی برای کشور های عضو در حوزه تکنیک های دیجیتال فارنزیک و پی جویی جرایم سایبری، توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه، چند جانبه و بین المللی و همچنین توسعه و تقویت همکاری بین پلیس‌ها و بخش‌های خصوصی از مهمترین اهداف این نشست است. 

وی عنوان داشت: در این نشست رؤسای پلیس ها و بخش های مقابله با جرایم سایبری شرکت می کنند و به جرات می توان گفت یکی از مهمترین نشست های پلیس های سایبری در سطح تصمیم سازی و تصمیم گیری این حوزه می باشد.

سرهنگ رمضانی در پایان گفت: پلیس سایبری جمهوری اسلامی ایران برای واکنش سریع مناسب به جرایم سایبری با توجه به ابعاد بین المللی جرایم سایبری همواره در پی بستر سازی مناسب، قابل اتکا و اعتماد در حوزه همکاری های دو جانبه ، چند جانبه، منطقه ای و بین المللی است.