به گزارش پارس نیوز، 

در ساعات گذشته مطلبی با عنوان "لیست تعرفه‌ی خدمات پیام‌رسان سروش" در فضای مجازی منتشر شده و در برخی کانال‌ها منعکس می‌شود که در آن برای تماس صوتی، فضای ذخیره فایل، ساخت گروه، ساخت کانال و حتی برای پیام‌های شخصی تعرفه مشخص شده است؛ همچنین وجود ضوابطی برای عضویت در سروش و محتوای مطالب رد و بدل شده در این پیام‌رسان ادعا شده است. با توجه به دور از ذهن بودن موارد ذکر شده در این مطلب، صحت آن را از مدیر پیام‌رسان سروش پیگیری کردیم.

سیدمیثم سیدصالحی، مدیر پیام‌رسان ایرانی سروش در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان درباره این موضوع اظهار داشت: مطلبی که با عنوان "لیست تعرفه‌ی خدمات پیام‌رسان سروش" در فضای مجازی منتشر شده، از اساس دروغ است؛ آن عکس که با این عنوان تولید شده، متعلق به ما نبوده و کاملاً ساختگی است.

سیدصالحی در رابطه با هزینه‌ی استفاده از سروش برای کاربران، توضیح داد: در این مطلب دروغی که در فضای مجازی منتشر شده، حتی برای ارسال پیام‌های شخصی تعرفه مشخص شده است؛ این در صورتی است که نه‌تنها استفاده از قابلیت‌های پیام‌رسان سروش مانند گروه، کانال و فضای ذخیره فایل رایگان است، بلکه حتی مصرف اینترنت در این پیام‌رسان نیز رایگان است.

مدیر پیام‌رسان ایرانی سروش ضمن تأکید مجدد بر جعلی بودن آن مطلب ، اظهار داشت: ما در حال پیگیری هستیم تا منبع این مطلب دروغ را پیدا کنیم که مشخص شود چه کسی آن را تولید و منتشر کرده است.

سیدصالحی در رابطه با اختلال‌ات بسیار که با رجوع بیشتر مردم به پیام‌ رسان سروش در هفته‌های اخیر و به خصوص پس از فیلترینگ تلگرام رخ داد، توضیح داد: در روزهای اخیر ما شاهد بودیم با رجوع تعداد زیادی از مردم به سروش، تعداد کاربران این پیام‌رسان از مرز هشت میلیون نفر گذشت و در حال حاضر سروش بیش از هشت میلیون و ششصد و پنجاه هزار کاربر دارد. ضمن اینکه از این اعتماد مردم سپاسگزار هستیم و قدر آن را می‌دانیم، باید بگویم که ورود حجم بالایی از کاربران در یک مدت زمان کوتاه، موجب شده تا کندی‌هایی در برخی از مقاطع زمانی رخ دهد.

وی ادامه داد: تیم سروش در چند روز اخیر با تلاش شبانه‌روزی خود و با افزایش زیرساخت‌ها تلاش کرد تا حد زیادی این اختلالات را برطرف کند و در آخرین به‌روزرسانی که به تازگی ارائه گردید، بسیاری از مشکلات از جمله سرعت تا حد زیادی برطرف شد و مردم می‌توانند از سرویس‌های این پیام‌رسان استفاده کنند. ما همه‌ی تلاش خود را انجام می‌دهیم تا اختلالات به حداقل برسد و پیام‌رسان سروش با سرعت بالا و بدون اختلال به مردم ارائه سرویس کند.