به گزارش پارس نیوز، 

با حکم سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد، سید مهدی عبادی به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان منصوب شد.

سید امیر منصور برقعی، قائم مقام کمیته امداد در مراسم معارفه، با اشاره به نقش کمیته امداد به عنوان نقطه کانونی برای ترویج فرهنگ خیر و احسان در سطح جامعه گفت: یکی از اعمال نیکو در دین اسلام احسان و نیکوکاری و صدقه دادن است؛ به نحوی که این نهاد با خشوع قلب‌ها در برابر حقیقت و گرایش به خیر و احسان، یک اقدام شگفت انگیز برای کمک به انسان‌های ضعیف و ناتوان را دنبال کرده است.

وی با اشاره به افزایش مشارکت‌های مردمی، افزود: حاصل کسب رتبه های بالا کمیته امداد در زمینه جمع آوری کمک‌های مردمی مانند صدقات، سوق دادن قلب انسان‌های پاک و معتقد به اصول دینی و آثار و برکات این مهم در زندگی آنهاست.

قائم مقام کمیته امداد با بیان اینکه راهبرد اصلی این نهاد بازسازی خانوارهای تحت حمایت است، یادآور شد: در این میان خدماتی مانند تسهیلات اشتغال، کمک موردی، ساخت مسکن، بهداشت، درمان و جهیزیه به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود.

برقعی گفت: خانوارهای نیازمند که توان امور معیشتی زندگی را ندارند باعث مراجعات به این نهاد شده که بسته به عواملی همچون فقدان سرپرست، ازکار افتادگی سرپرست، معلولیت و بیماری پس از طی فرآیند شناسایی، برحسب نوع نیازمندی برای حل مشکل آنها اقدام خواهد شد.

در این مراسم از زحمات رضا شهرکی مدیرکل سابق کمیته امداد سیستان و بلوچستان تقدیر شد.