به گزارش پارس نیوز، 

دکتر فرهاد رهبر در همایش پاسداشت مقام شامخ استاد که امروز (10 اردیبهشت) در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه آزاد در برنامه‌ریزی‌های سال جاری خود نیازمند مشورت فرهیختگان و اساتید است، دانشگاه را مرکز انسان‌سازی نامید و تاکید کرد: این فرموده امام (ره) که "اگر دانشگاه اصلاح شود، کل جامعه اصلاح می‌شود" راهگشای ما در برنامه‌ریزی‌ها برای دانشگاه خواهد بود.

وی رکن رکین و مرکز ثقل دانشگاه را استاد دانست و اظهار کرد: اصلاح جامعه محقق نمی‌شود، مگر آن که استاد شأن و جایگاه خود را دریابد و برای اصلاح امور تلاش کند.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: مشکلات امروز جامعه که از سوی دشمنان خارجی ایجاد شده است، مختص این زمان نبوده و از آغاز انقلاب اسلامی وجود داشته است.

رهبر با بیان اینکه ملت ما آگاه و هوشیار بوده و موجب ناامیدی هر روزه دشمنان در این چهل سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی شده‌اند، ادامه داد: در برهه حساس کنونی لازم است که به نقش و جایگاه خود در این رابطه آگاه باشیم.

وی کارشکنی‌های دشمنان در عرصه‌های نظامی، اجتماعی و غیره... را ناموفق دانست و افزود: اکنون دشمنان ما عرصه‌های فرهنگی را هدف قرار داده و سعی دارند با ایجاد یأس و ناامیدی در قشر جوان مشکل ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه آزاد ایجاد باور مثبت "ما می‌توانیم" و "ما توانستیم" در دانشجویان و قشر جوان را وظیفه اصلی اساتید برشمرد و اظهار کرد: با تغییر باور و تبدیل آن به "امید به آینده" می‌توانیم ایران توانمندی را بنا سازیم که به دست اساتید و دانشجویان توانمند آن‌ها ساخته شده است.

رهبر با اشاره به صدرنشینی دانشگاه آزاد اسلامی در بین دانشگاه‌های کشور در زمینه تولید علم، مسیر جدید این دانشگاه را تبدیل علم به ثروت و به دنبال آن، ایجاد اشتغال و حل مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: این امر محقق نمی‌شود، مگر آن که باور "ما می‌توانیم" به دانشجویان منتقل شود.

وی دانشگاه آزاد را شبکه بزرگی از آموزش عالی کشور توصیف و تاکید کرد: اگر این دانشگاه در عرصه پژوهش و حل مسائل جامعه قدم بردارد، تحولات جدی‌ای در کشور ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان تقارن روز معلم و نیمه شعبان را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد که این تقارن برای جمع دانشگاهیان موجب خیر و برکت شود.