به گزارش پارس نیوز، 

دکتر محسن‌ رحیم‌نیا، فلوشیپ پزشکی روان‌تنی در آستانه برگزاری نخستین همایش سالانه انجمن علمی -پزشکی روان‌تنی ایران، گفت: این همایش با هدف افزایش دانش و همفکری پزشکان در زمینه پزشکی روان‌تنی برگزار می‌شود و پزشکان از تخصص‌های مختلف می‌توانند جهت کسب آگاهی و آشنایی با آخرین دستاورده‌های این حوزه در همایش شرکت کنند.

وی افزود: روانپزشکان، متخصصان مغز و اعصاب، روانشناسان، پزشکان عمومی، جراحان عمومی، متخصصان داخلی، متخصصان قلب و عروق، متخصصان غدد و متابولیسم، متخصصان گوارش ، انکولوژیست‌ها ، متخصصان زنان، و جراحان کلیه و جراحان پلاستیک گروه‌های هدف این گردهمایی علمی هستند که شرکت در این همایش برای تمام این افراد دارای امتیاز بازاموزی است.

دبیر اجرایی نخستین همایش سالانه انجمن علمی -پزشکی روان‌تنی ایران درباره امتیازهای بازآموزی گروه‌های مختلف پزشکی، بیان کرد: این گردهمایی علمی برای متخصصان روانپزشکی، نورولوژیست‌ها و روانشناسان 15 امتیاز، پزشکان عمومی، متخصصان داخلی، جراحان عمومی و متخصصان زنان ۱۰.۵ امتیاز، متخصصان قلب، انکولوژیست‌ها، متخصصان غدد، جراحان پلاستیک، جراحان کلیه و مجاری ادرار ۷.۵ امتیاز و متخصصان کودکان و کارشناسان مامایی ۴.۵ امتیاز در بردارد.

رحیم‌نیا در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براینکه دانش روان‌تنی بر ارتباط جدایی ناپذیر روان و تن می‌پردازد، بیان کرد: زمانی که فرد به دلیل بیماری به پزشک مراجعه می‌کند ضروری است علاوه بر علائم و حالات جسمانی، علائم و حالات روانی وی نیز مورد بررسی و حتی در مواردی مورد مداخله قرار بگیرد.

وی افزود: و بالعکس زمانیکه فردی به دلیل مشکلات روانپزشکی به روانپزشکان و مشاوران مراجعه کند، باید علاوه بر علائم و مشکلات روانی، علائم و حالات جسمانی بیمار مورد بررسی قرار گیرد، زیرا نتایج تحقیقات نشان می‌دهد روان و جسم افراد در ارتباط نزدیک با یکدیگر هستند که می‌توانند روی هم تاثیر بگذارند.

رحیم‌نیا در پایان بیان کرد: نخستین همایش سالانه انجمن علمی -پزشکی روان‌تنی ایران 19 الی 21 اردیبهشت ماه در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.