به گزارش پارس ، ابراهیم سحرخیز در گفت وگو با ایسنا، درباره اخذ وجه از دانش آموزان و اولیا، گفت: مدارس بر اساس قانون می توانند از محل دریافت های فوق برنامه جهت تامین هزینه ها در امور جاری مدارس استفاده کنند، اما بر اساس بخشنامه، مدیران حق اخذ وجه اجباری در قالب کمک به مدرسه را ندارند.

وی افزود: مدیران مدارس ملزم به رعایت بخشنامه های صادره از سوی وزارت آموزش و پرورش هستند و باید قوانین اعلام شده در زمان ثبت نام را رعایت کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در رابطه با هدایت تحصیلی دانش آموزان برای ورود به هنرستان ها و یا ادامه تحصیل در رشته های مختلف نظری، تجربی و ریاضی نیز گفت: در حال حاضر هیچ دبیرستان و مدرسه راهنمایی بدون مشاور نداریم و خانواده ها در زمان انتخاب رشته باید نظرات مشاوران را مد نظر قرار دهند.

سحرخیز ادامه داد: مشاوران علاوه بر علاقه دانش آموز، استعداد و میزان موفقیت دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار می دهند، لذا توصیه می شود خانواده ها ضمن توجه به آینده شغلی فرزندان خود، سیاست های کلان کشور را نیز در نظر بگیرند و در انتخاب رشته تحصیلی فرزندان خود نهایت دقت را داشته باشند.

وی تاکید کرد: در برخی موارد برخی از خانواده ها از مشاوره های خارج از مدرسه استفاده می کنند که توصیه می شود نظرات کارشناسان، مشاوران و معلمان مدرسه را در اولویت مشورت خود برای انتخاب رشته تحصیلی فرزندان خود قرار دهند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هدایت تحصیلی اجباری برای هیچ دانش آموزی انجام نمی شود، تصریح کرد: در برخی موارد عنوان می شود مدارس به اجبار دانش آموزان را به رشته های تحصیلی هدایت می کنند، این در حالی است که در بسیاری از موارد به اصرار دانش آموز و خانواده، رشته تحصیلی برای دانش آموز انتخاب می شود که پس از آغاز سال تحصیلی، از لحاظ آموزش و تحصیل آنها را دچار مشکل می کند.