به گزارش پارس نیوز، 

رکود در صنعت ساخت و ساز ، بلاتکلیفی سازندگان ، کاهش درآمدهای قانونی ناشی از عوارض ساخت و ساز برای شهر ، درماندگی در حوزه نوسازی بافت های فرسوده تنها بخشی از عملکرد شش ماهه مهدی حجت معاونت در حوزه شهرسازی و معماری پایتخت است.

اگرچه مواردی همچون بازبینی و اصلاح طرح تفصیلی شهر تهران ، اعمال سیاست های علمی و عملی در حوزه بافت فرسوده ، برقراری ارتباطات فراسازمانی با شورای عالی شهرسازی و معماری ، سازمان نظام مهندسی و ... ، فعالیت در حوزه مناسب سازی معابر شهر تهران ، پیگیری و اقدام در جهت حل معضل پارکینگ های عمومی در شهر ، اتخاذ تمهیدات لازم در راستای رونق بخشیدن به بخش ساخت و ساز، ایجاد راهکارهای لازم در جهت کسب درآمدهای پایدار ، جلب مشارکت اساتید و دانشجویان در حوزه شهرسازی و معماری ، مباحث ایمنی ، معماری ایرانی -اسلامی و ... از جمله مواردی بود که انتظار می رفت مهدی حجت بر تحقق آن همت کند اما بیشترین مکاتبات و پیگیری های مهدی حجت در زمان تصدی مسند مهم معاونت شهرسازی و معماری پایتخت ، صرف عقد قرارداد غیر قانونی با محمد جواد زمان آبادی شد، تخلفی آشکار که علی رغم تذکرات اصحاب رسانه و بر خلاف خواست اصلاح طلبان صورت گرفت.

با انتصاب مهدی حجت در معاونت شهرسازی و معماری کمتر کسی انتظار آن را داشت که این پیرمرد ٧٠ساله بتواند با شایستگی حوزه شهرسازی و معماری پایتخت را مدیریت کند و اکنون مهدی حجت معاون شهرسازی و معماری پایتخت محمد جواد زمان آبادی را در این معاونت به کارگرفته است.

تلاش و ممارست بیهوده مهدی حجت در عقد قرارداد با فردی که نه بر اساس شایستگی و توانمندی ، بلکه به واسطه ارتباط فامیلی و خویشاوندی و بر خلاف قانون بر صندلی مدیریت روابط عمومی شهرسازی و معماری جلوس داده شد ، نه تنها تخلفی آشکار و به دور از شان و منزلت معاون شهرسازی دوره اصلاحات شهرداری بود ، بلکه موجب دلسردی شاغلین در شهرداری شد که شاهد اصلاحات وارونه بودند.

با نگاهی به بخشنامه های مربوط به عدم جذب نیرو انسانی جدید در شهرداری تهران و با توجه به تاکید و تذکرات علنی اعضاء شوای اسلامی شهر تهران و نظر به اینکه به دفعات اعلام شده است شهرداری تهران با نیروی انسانی مازاد مواجه و تمهیداتی نیز برای تعدیل تعدادی از نیروها اندیشیده و تعدادی نیز از ابتدای سال ٩٧ از شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تعدیل شده اند ، این اقدام مهدی حجت علاوه بر تخلف اداری ، بی اخلاقی و تضییع حقوق آن دسته از پرسنل است که تعدیل شده و جای خود را به زمان آبادی ها داده اند.

با انتصاب مهدی حجت  کمتر کسی انتظار آن را داشت که این پیرمرد ٧٠ساله بتواند با شایستگی حوزه شهرسازی و معماری پایتخت را مدیریت کند

تخلفی که وی با اصرار و پافشاری حتی بعد از استعفاء خود ، کماکان پیگیر آن و تماس های مکرر ایشان با حوزه های مرتبط همچون معاونت منابع انسانی و دستور بر اعمال این تخلف همچنان ادامه دار است.

جای این سوال باقی است که آیا در شهرداری تهران حوزه ای همچون حراست و بازرسی وجود ندارد که در خصوص انتصاباتی این چنینی که افرادی بدون هیچ تعهد و ارتباط سازمانی با شهرداری تهران ، روزانه به صورت غیر قانونی در شکل و قامت یک پرسنل بر صندلی مدیریت می‌نشینند را جلوگیری کند؟

آیا شهرداری تهران تا این حد آشفته است که دست خویشاوندان خود را بگیریم و بر سر کار بیاوریم و دست فرزندان مردم را بگیریم و به بهانه نیروی مازاد از کار بیکار کنیم؟ 

شایان ذکر است در انتظار پاسخ روابط عمومی شهرداری تهران هستیم.