به گزارش پارس نیوز، 

شبکه 4 انگلیس در مستند تلویزیونی «بورو»، از درگذشت فردی به نام «حمید فرحی» خبر داد که آرزو داشت روزی دستیار «استیون هاوکینگ» فیزیکدان و کیهان‌شناس برجسته بریتانیایی شود.

فرحی که ماه مارس (فروردین) درگذشت؛ سال‌ها در یک چادر پشت فروشگاه زنجیره‌ای تسکو در شهر هارلو ساکن بوده است. پس‌ازآنکه تعدادی جوان شرور انگلیسی به چادر او یورش می‌برند، یکی از ساکنین محلی از سر ترحم خودروی استفاده‌شده خود را در اختیار او قرار می‌دهد تا شب‌ها را داخل آن استراحت کند.

 

بااین‌حال فرحی 55 ساله در یک روز سرد زمستانی مانند بسیاری از بی‌خانمان‌های انگلیسی به کام مرگ فرو می‌رود.

شبکه چهار در مستند خود این‌گونه گزارش داد: 'خودروی حمید اکنون در یک خیابان آرام، پشت فروشگاه زنجیره‌ای تسکو مستقر است. چهار هفته پس از مرگ او به‌جای برف روز شیشه خودروی او، انبوهی از گل به ادای احترام قرار دارد.'

«آدام پرودرو» فردی که خود را آشنای فرحی معرفی کرده به شبکه 4 گفت که او تحصیل‌کرده مهندسی هوانوردی از دانشگاه بریستول است. او در مقطعی برای کرسی تحقیق در دفتر استیون هاوکینگ در دانشگاه کمبریج تقاضا کرده اما به‌رغم اینکه به مراحل پایانی می‌رسد موفق به کسب این کرسی نمی‌شود.

این تبعه ایران پس از پایان تحصیلاتش در شرکت بریتیش ایرویز به‌عنوان مهندس هواپیما مشغول به کار می‌شود. او در سال 2008 در جریان بحران اقتصادی در اروپا کار خود را از دست می‌دهد و پس از تلاش برای کاریابی دچار افسردگی شده و در پایان عمرش به مشروبات الکلی معتاد Addicted می‌شود.

آمار افراد بی‌خانمان در انگلیس طی سال‌های اخیر روند افزایشی داشته است. بر اساس آمار رسمی منتشرشده شمار افراد بی‌خانمان در انگلیس و ولز از سال 2010 میلادی 194 درصد رشد داشته است.

دولت محافظه‌کار انگلیس از سال 2010 میلادی ضمن ایجاد مشوق‌هایی برای خرید مسکن، به شهرداری‌های این کشور فشار آورد تا ضمن تخلیه واحدهای مسکونی تحت اختیارشان، اقدام به فروش آن‌ها نمایند.

بااین‌حال منتقدین دولت بر این باورند که چنین سیاستی سبب گسترش خانواده‌های بی‌خانمان و ایجاد بحران در بخش مسکن شده است.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، 4 هزار و 10 خانواده طی 12 ماه گذشته براثر سیاست‌های دولت انگلیس، بی‌خانمان شده‌اند که این رقم معادل افزایش 56 درصدی است.