به گزارش پارس نیوز، 

2 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اظهارات اخیر خود درباره توسعه آموزش زبان روسی در مدارس گفت: منظور ما این نبوده است که آموزش زبان روسی به عنوان زبان دوم و اجباری انجام شود بلکه بحث ما این است که چرا باید شرایطی را ایجاد کنیم که تدریس زبان خارجی به شکل انحصاری مربوط به زبان انگلیسی باشد؟

سید محمد بطحائی در افتتاحیه نشست پایانی هشتمین دوره مجلس دانش آموزی با بیان اینکه انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس کار درستی نیست، افزود: بر اساس دستورالعمل شورای عالی آموزش و پرورش زبان‌های خارجی تدریس شده در کشور در مقاطع متوسطه اول و دوم، انگلیسی، فرانسه، آلمانی، روسی و اسپانیایی هستند، تلاش ما این است که اگر تعدادی دانش آموز به هر دلیلی علاقمند به یادگیری زبان دوم آلمانی، روسی و ... باشند این امکان را برای آنها ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما باید زمینه توسعه سایر زبان‌های خارجی به ویژه روسی را در مدارس کشور فراهم کنیم اظهار کرد: در جریان سفر اخیری که به کشور روسیه داشتم طی گفت‌وگوهای انجام شده در تلاش هستیم تا این توافق ایجاد شود که زبان فارسی نیز در مدارس کشور روسیه به عنوان زبان دوم تدریس شود. همچنین مباحثی در کتاب‌های درسی مدارس کشور روسیه برای آشنایی با فرهنگ ایرانی قرار داده شود.