به گزارش پارس نیوز، 

محمدعلی نجفی در طول ماههای مسئولیتش در شهرداری تهران نتوانست پایتخت ایران را خوب اداره کند و به بهانه مریضی دست از ردای شهرداری تهران کشید اما این کنار اختلافات دو حزب اتحاد ملت و کارگزاران برای رسیدن به شهرداری تهران را علنتی تر کرد.

حالا شورای شهر گزینه های نهایی برای شهرداری را معرفی کرده و بر این اساس یکی از آقایان سیدمحمدعلی افشانی، محمد ابراهیم انصاری لاری، محمود حجتی، سید محمود حسینی، پیروز حناچی، سمیع الله حسینی مکارم و حجت الله میرزایی شهردار تهران خواهد شد.

این در حالی است که یکی از گزینه هایی که محتمل بود شهردار تهران شود محسن هاشیمی بود اما وی امروز درباره انتخاب این هفت گزینه عنوان کرده که بنده قبل از این رأی‌گیری، یک رأی‌گیری استمزاجی گرفته بودم، ولی اعضا دوست داشتند که در بین این 20 نفر باشم و قبول کردم که اسمم در آنجا باشد و نظر اعضا بود که امروز رأی لازم را نیاورم.

اما آنچه مشهود است اختلافات سیاسی اصلاح طلبان بار دیگر خود را نمایان کرده است، هنگامه شهیدی که از فعالان اصلاح‌طلب می باشد در پاسخ به توییت خانم الهه کولایی نوشته: «استعفای نجفی ربطی به مبارزه با فساد و رانت‌خواری نداشت؛ تحت فشار بوده اون هم از طرف دوستان! اصلاح‌طلبان اگر واقعاً فسادستیز هستند خودشان از دستگاه قضایی درخواست محاکمه بابت فساد مالی حسین فریدون را کنند تا به صداقتشان ایمان آوریم!»

این در حالی است که از سوی دیگر علی شکوری‌راد به عنوان دبیرکل حزب اتحاد ملت در خصوص اختلاف کارگزارانی ها با اتحاد ملت می گوید: کارگزاران مخالف استعفای نجفی نبودند اما حزب اتحاد ملت مخالف این مساله بود. برای رفع اختلاف این دو حزب و جلوگیری از بروز تنش، جلسه‌ای با حضور عبدالله‌نوری که خود سابقه حضور در شورای منحل شده اول شهر را دارد، برگزار شد. اما این جلسه چند روز بیشتر موثر نبود و در نهایت روزنامه سازندگی که ارگان رسمی حزب سازندگی است خبر این نشست را اعلان عمومی و البته حزب اتحاد ملت را به نقض عهد متهم کرد.

علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: البته کار ناپسندی انجام شد که محتوای جلسات خصوصی را که قرار نبود منتشر شود منتشر کردند؛ آن هم بدون رضایت طرف مقابل. وی به این مساله هم اشاره کرد که میل به رفتن نجفی از شهرداری تهران در سطح جامعه از سوی کارگزاران مطرح شد.

وی با اشاره به عضویت نجفی در کارگزاران گفته است: آقای نجفی در جایگاه شهردار، هیچ گرایشی به کارگزاران از خود بروز نداد. همین می‌توانست باعث گله‌گذاری شود؛ مشورت‌ها به اندازه‌ای که انتظار می‌رفت نبود.

دبیرکل حزب اتحاد ملت در خصوص دلایل کناره گیری نجفی می گوید: بعد که استعفا مطرح شد، این تلقی مطرح می‌شد که فشارهای بیرونی ، فشارهای سیاسی بعضی از اصلاح‌طلب‌ها(کارگزاران) و فشارهای بیماری، عامل استعفا بوده است. کارگزاران می‌خواستند بگویند بیماری پررنگ‌ترین مشکل است و دائماً هم این را می‌گفتند. حزب اتحاد اما می‌گفت اگرچه بیماری وجود دارد ولی عامل اصلی چیز دیگری است و بیماری بهانه شده است. این شد منشا اختلاف اتحاد و کارگزاران.

اما کرباسچی نیز در این میان به عنوان یکی از لیدر های اصلی کارگزاران سکوت نکرد و درباره اختلافات برای انتخاب شهردار وگفت شورای شهر با این نوع عملکرد یک سال شهرداری تهران را بین زمین و آسمان نگه داشته و عملا کار مثبتی در پایتخت اتفاق نیفتاده است. متاسفانه مهم‌ترین دغدغه امروز اعضای شورای شهر آن است که چه کسی میثاقنامه را امضا کرده است. از میان 28 کاندیدای معرفی شده، 25 نفرشان آمادگی و توانایی اداره شهر تهران را ندارند. این نوع رفتار غیر از آنکه آبروی شورای شهر تهران را می‌برد، آبروی اصلاح‌طلبان را هم برخواهد برد.

کرباسچی در ادامه می گوید: برخی متصور هستند که چون تهران درگیر گرفتاری و مشکلات زیادی است و همچنین وضعیت بودجه و اقتصاد شهرداری به نحوی نیست که بتوانند تغییر و تحول اساسی در شهر ایجاد کنند، بهتر است با مطرح کردن چنین بحث‌های سیاسی، دعواها و مخالفت کردن با هر حرفی که در جایی گفته می‌شود، نظر افکار عمومی را جلب کنند. این افراد مسائلی مانند شفافیت، گذشته و آینده را مطرح می‌کنند تا از نظر افکار عمومی رای‌شان را از دست ندهند؛ فکر می‌کنند اگر با کسی که در جایی گفته فردی برای شهرداری خوب است، مخالفت کنند، باعث می‌شود که در افکار عمومی رای بالایی بگیرند. در حالی که مساله افکار عمومی اتفاقا این است که شهر تهران به درستی اداره شود.