به گزارش پارس نیوز، 

 حسن خسروانیان سه‌شنبه چهارم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات جلسه پیشگیری از وقع جرم شهرستان پاسارگاد، افزود: این جلسه با حضور رئیس دادگستری، دادستان، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی از قضات و کارشناسان منابع طبیعی در مرتع سوباتن پاسارگاد برگزار شد‌.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسه جلوگیری ار اختلافات احتمالی در مرتع سوباتن و همچنین شناسایی مناطق مستعد تخریب و تصرف اراضی ملی در منطقه سرحد سوباتن بود‌.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: باتوجه بکر بودن این منطقه از لحاظ پوشش‌های گیاهی متنوع مقرر شد اداره منابع طبیعی پاسارگاد با همکاری دادستان، در راستای اهداف سازمانی بطور جد از تخریب و تصرف اراضی ملی در این منطقه جلوگیری و در صورت تخریب و تصرف اراضی ملی با متخلفین برخورد قانونی و قاطع انجام شود.

خسروانیان یادآور شد: همچنین با توجه به آتش‌سوزی بزرگ جنگل‌های پاسارگاد در سال 95 و ورود خسارت عدیده به جنگل‌ها و مراتع مقرر شد جلسه ای با حضور تعدادی از دامداران و بهره‌برداران تشکیل و تذکرات لازم در جهت جلوگیری از آتش سوزی‌های احتمالی در جنگل‌ها و مراتع و مسئولیت حقوقی و کیفری به آنان داده شود‌.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم به مراتع داران و بهره‌برداران این شهرستان از دیگر مصوبات جلسه پیشگیری از وقوع جرم بود تا از بروز هرگونه آتش‌سوزی احتمالی در جنگل و مراتع این شهرستان پیشگیری شود که در این زمینه سال گذشته نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پاسارگاد گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد اداره منابع طبیعی شهرستان مناطق حساس و مستعد آتش سوزی را شناسایی و نسبت به بکارگیری قرقبانان فصلی از افراد بومی و محلی در حد امکان اقدام تا از هرگونه بروز آتش سوزی و سایر تخلفات در منطقه جلوگیری لازم بعمل آید‌.

خسروانیان یادآور شد: در مواقع آتش‌سوزی در جنگل‌ها تمام ماموران دولتی اعم از لشکری و کشوری و شهرداری‌ها که در نزدیکی آن محل باشند در مقابل تقاضای ماموریت جنگلبانی یا بخشداری موظفند با ‌همه وسایل ممکنه دولتی و شهرداری که در اختیار دارند به خاموش شدن آتش کمک کنند‌.