به گزارش پارس نیوز، 

مراسم پاکسازی محیط پیرامون مصلای پردیسان به مناسبت فرارسیدن روز جهانی زمین پاک با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین قوامی امام‌جمعه پردیسان، مهندس مستقیمی شهردار منطقه هشت شهرداری قم ، سرهنگ مرادی فرمانده ناحیه بسیج امام حسن(ع) و شهروندان منطقه پردیسان برگزار شد.
مصرف بی رویه منابع، یکی از عوامل تهدیدکننده محیط زیست به شمار می رود. با توسعه شهرنشینی، منابع زیادی، روزانه به عنوان زباله در طبیعت رها می شود.
هر ساله در 22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت روز جهانی زمین پاک در تمام دنیا برگزار می‌شود و به همه مردم یادآوری می ‌کند که نباید سیاره خود 'زمین' را فراموش کنند.
در ایران نیز همزمان با دیگر کشورهای جهان هفته زمین پاک از روز دوم اردیبهشت به مدت یک هفته در سراسر کشور برپا می ‌شود و نخستین روز این هفته( دوم اردیبهشت ماه) به نام روز زمین پاک نامگذاری شده‌ است.
درحاشیه این مراسم که به همت شهرداری منطقه هشت و با همکاری دفتر امام جمعه و بسیج ناحیه امام حسن برگزار شد امام جمعه پردیسان با اشاره به روز زمین پاک گفت: این روز نمادی از بهداشت و سلامت برای حفظ محیط زیست است. محیطی که می خواهیم زندگی کنیم باید محیطی پاکیزه و عاری از هرگونه آلودگی باشد
وی ادامه داد: اخبار نگران کننده از تخریب محیط زیست می شنویم علی الخصوص در سفر های همشهریان زباله های خود را در محیط رها می کنند و چهره محیط زیست را زشت و آلوده می کنند
امام جمعه پردیسان بیان کرد: در شرع مقدس بر پاکیزگی و نگهداری از زمین و محیط زیست پیرامون روایت فراوانی وجود دارد.
وی افزود: زباله ها در محیط ریخته نشود و با کمک یکدیگر در داشتن شهری زیبا و محیطی شاداب کمک کنیم و از تخریب محیط اطرافمان جلوگیری کنیم
در پایان قوامی با تشکر از این طرح تاکید کرد: امیدواریم اینگونه فعالیت های همگانی برای حفظ محیط زیست فقط مختص یک روز در سال نباشد و هر روز شهروندان نسبت به پاکسازی محیط زندگی خود اقدام کنند.
سرهنگ مرادی فرمانده ناحیه امام حسن(ع) با اشاره به نامگذاری روز دوم اردیبهشت به نام زمین پاک گفت:برای اینکه زندگی خوبی داشته باشیم باید محیط پاکیزه و با نشاطی داشته باشیم.
در ادامه ابوالفضل مستقیمی شهردار منطقه هشت شهرداری قم با تشکر از حضور امام جمعه محترم پردیسان ، فرمانده ناحیه امام حسن (ع) و شهروندان در پاکسازی محیط پیرامون نماز جمعه پردیسان گفت: روز دوم اردیبهشت ماه بعنوان روز زمین پاک نامگذاری شده است که هرسال مجموعه مدیریت شهری در این روز با اجرای آموزش شهروندی به تبیین اهمیت محیط زیست می پردازند و شهروندان را نسبت به استفاده صحیح از مواهب الهی که خداوند برای استفاده انسان ها خلق کرده است آگاه می سازند.
وی ادامه داد: زمین متعلق به همه مردم و همه نسل هاست و همه وظیفه دارند در حفظ آن کوشا باشند و از آلوده کردن آن به زباله بپرهیزند.
مستقیمی نقش آموزش را در ارتقای فرهنگ زیست محیطی و ایجاد فضای مناسب بسیار مهم خواند و گفت: فرهنگسازی در جهت جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست باید از سنین کودکی آغاز شود تا نتایج بهتری در بر داشته باشد.
8138/ 6133/