به گزارش پارس نیوز، 

 در این نامه که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: حدود سه ماه از بازداشت سیزده نفر از کارشناسان حیات وحش و فعالان محیط‌ زیست ایران می گذرد که تاکنون به وضعیت آنان رسیدگی نشده و تنها به چند گزارش تلویزیونی و مطبوعاتی اکتفا شده است.
در این نامه ادعا شده است : به رغم مراجعه مکرر خانواده‌های بازداشت ‌شدگان به نهادهای مربوطه، تاکنون پاسخ شفافی درباره اتهامات، وضعیت و محل نگهداری، همچنین سرنوشت بازداشت ‌شدگان در دست نیست البته برخی از بازداشت ‌شدگان حداقل یک‌ بار با خانواده خود ملاقات و یا تماس کوتاه تلفنی داشته ‌اند اما برخی تاکنون چنین امکانی برای آنها فراهم نشده است.
امضاء کنندگان این نامه که شامل اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه محیط ‌زیست هستند، از رییس جمهوری خواستند در جهت تحقق حقوق متهمان زندانی زمینه دادرسی شفاف و بهره مندی آزادانه این افراد از حق داشتن وکیل، ملاقات حضوری و تماس تلفنی با خانواده‌ها فراهم شود.
آنان همچنین از رییس جمهوری خواستند پس از گذشت بیش از دو ماه از فعالیت کمیته چهار نفره تحقیق که از سوی رییس قوه مجریه برای بررسی موضوع بازداشت کارشناسان حیات‌ وحش و فعالان محیط ‌زیست ماموریت یافته بودند، نتایج حاصل از این بررسی به اطلاع عموم برسد.
امضاکنندگان نامه به‌ عنوان متخصصان، کارشناسان، کنشگران و علاقه‌ مندان محیط‌ زیست همچنین تقاضای تسریع در روند دادرسی بازداشت ‌شدگان را مطرح کردند و نوشتند: شهادت می دهیم که طی حدود بیست سال فعالیت حرفه ای بازداشت ‌شدگان، آنان جز تلاش برای خدمت به میهن و حفاظت از طبیعت این مرز و بوم، هیچ‌ گونه فعالیت شبهه انگیزی نداشته اند.
علمی 9014** 1064