به گزارش پارس نیوز، 

فرهاد خوانساری افزود: بیش از 3 هزار و 500 خبرنگار برای دریافت مجوز ورود به محدوده ترافیک شهر تهران در سامانه اینترنتی مربوطه ثبت نام کرده اند.
وی با اشاره به اینکه حدود 2 هزار مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک در سال 97 برای خبرنگاران صادر می شود، اظهار داشت: 3 درصد سهمیه طرح ترافیک سال 97 به گروه های خاص(خبرنگاران و جانبازان) اختصاص داده شده که کار بررسی احراز صلاحیت خبرنگاران برای دریافت مجوز ورود به طرح مذکور براساس آئین نامه مصوب شورای شهر درحال انجام است.
وی با بیان اینکه کار بررسی و تایید خبرنگاران متقاضی طرح ترافیک سال 97 تهران طی 2 مرحله انجام می شود، افزود: اسامی خبرنگاران تایید شده برای دریافت مجوز تردد در محدوده ترافیکی پایتخت پس از انجام روال قانونی، از طریق پیامک تلفنی و یا پایگاه اینترنتی my.tehran.ir اعلام خواهد شد.
مسئول بررسی مدارک خبرنگاران متقاضی مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک پایتخت در خصوص امکان رفع نقص و یا ویرایش مدارک ارسال شده نیز اظهار داشت: خبرنگاران می توانند از طریق یارانامه(ایمیل) reporter-traffic@tehran.ir نسبت به ارسال مجدد مدارک خود اقدام کنند.
به گفته خوانساری، ارزش کیفی مطبوعات براساس ترازبندی وزارت ارشاد و آئین نامه های این وزارت خانه برای صدور کارت خبرنگاری دو الگوی اصلی برای احراز صلاحیت متقاضیان است.
وی ادامه داد: در آئین نامه مصوب شورای شهر تهران تصریح شده که خبرنگاران رسانه های بخش خصوصی برای دریافت مجوز ورود به طرح ترافیک جدید اولویت دارند.
به گزارش ایرنا، طرح جدید ترافیک شهر تهران قرار بود از ابتدای اردیبهشت ماه امسال اجرایی شود که به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اجرای آن به دلیل درخواست مردم و دستگاه ها برای ثبت نام و تکمیل مدارک به 15 اردیبهشت موکول شد.
در طرح جدید ترافیک، دیگر مجوز سالانه ورود به محدوده طرح با دریافت مبلغ کلی در ابتدای سال صادر نمی شود و متقاضیان باید روزانه نسبت به اخذ مجوز ورود به این محدوده در شهر تهران اقدام کنند.
در شرایط کنونی 2 طرح محدوده «ترافیک» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود که ورود به محدوده ترافیکی منوط به داشتن مجوز و ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاک خودروها است.
زمان اجرای طرح فعلی ترافیک روزانه(شنبه تا چهارشنبه) از ساعت 6:30 تا 17 و طرح زوج و فرد از ساعت 6:30 تا 19 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 6:30 تا 13 است.
زمان اجرایی روزانه طرح جدید ترافیک 6:30 تا 19 است، ضمن اینکه روزهای پنجشنبه نیز این طرح ها اجرا نخواهد شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/9343**1625