به گزارش پارس نیوز، 

علی حیدری معاون عتبات جمعیت هلال احمر اظهار کرد: با توجه به اینکه در نیمه شعبان سفر زائران به عتبات با ترافیک همراه می‌شود، نیروهای کادر درمانی جمعیت هلال احمر تا حدود 2 برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر به طور میانگین روزانه 70 تا 80 کاروان به عتبات عالیات اعزام می‌شود و با توجه به نسبت زائرانی که به عتبات مشرف می‌شوند، تعدادی از نیروهای کادر درمانی هلال احمر نیز در عتبات حضور دارند.

معاون عتبات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه سوم، چهارم و پنجم شعبان و اعیاد شعبانیه، حجم اعزام کاروان‌ها به عتبات مثل روزهای عادی است و همچنین به نظر می‌رسد که ترافیک ورود زائران به عتبات بیشتر مربوط به نیمه شعبان است.

حیدری یادآور شد: در ایام نوروز روزانه 180 کاروان به عتبات اعزام شدند و در آن زمان با توجه به افزایش تعداد زائران اعزامی به تعداد نیروهای کادر درمانی نیز افزوده و خدمات درمانی متناسب با نیاز زائران به آن ها ارائه داده می‌شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 3 درمانگاه در شهر کربلا، یک درمانگاه در نجف، یک درمانگاه در شهر کاظمین و یک درمانگاه نیز در سیدمحمد عراق به زائران عتبات عالیات خدماتی درمانی را ارائه می‌دهند.

معاون عتبات جمعیت هلال احمر در ادامه تصریح کرد: تعداد درمانگاه‌های فعال در عتبات به همان تعداد قبلی است و تنها تعداد نیروهای درمانی افزایش پیدا کرده است و در هر یک از شیفت‌های کاری درمانگاه‌ها 3 پزشک حضور دارند.

حیدری خاطرنشان کرد: در مناسبت هایی چون روز عرفه، اربعین، تاسوعا، عاشورا و نیمه شعبان به تعداد درمانگاه‌های هلال احمر افزوده می‌شود و در حالت عادی هیچ اتوبوس آمبولانسی در عتبات وجود ندارد.

وی تصریح کرد: خدمات درمانی مورد ارائه به زائران عتبات شامل خدمات ویزیت، دارو، پاراکلینیک، نوار قلب و همچنین بحث‌هایی چون اعزام به بیمارستان و خدمات تحت نظر است و در مواردی که لازم باشد زائران بیمار با هماهنگی‌های انجام شده به بیمارستان‌های عراق منتقل می‌شوند.

معاون عتبات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در حال حاضر 70 نیروی کادر درمانی در عتبات حضور دارند و خدمات درمانی را به زائران ارائه می‌کنند.