به گزارش پارس نیوز، 

سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت اظهار داشت: همه باید از خودمان مراقبت کنیم و به دنبال بهانه‌هایی مانند عدم وجود ورزشگاه، عدم توسعه ورزش همگانی و فراهم نکردن امکانات مورد نیاز توسط دولت نباشیم، البته ممکن است در مواردی، مشکلات و کمبودهایی در بودجه، ناتوانی و کم فکری برخی مسؤولان وجود داشته باشد اما همه باید به فکر سلامتی خود باشند.

وی ضمن تاکید بر لزوم انجام تحرک کافی و مصرف تغذیه سالم در بین مردم، تصریح کرد: تلاش وزارت بهداشت این است که تا پایان سال 98، همه ایرانیان یک مراقب سلامت داشته باشند اما انتظار داریم که فرزندان، دانش آموزان و دانشجویان علاوه بر مراقبت از خود، سفیران سلامت باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: متاسفانه 50 درصد از مردم ایران اضافه وزن دارند و دیابت و چاقی دو مشکل عمده کشور است و بیشترین علت مرگ و میر مردم، سکته‌های مغزی و قلبی است که ریشه آن به عدم رعایت سرانه مصرف شکر، روغن و نمک در 30 سال گذشته بر می‌گردد.

قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: بین زنده بودن و زندگی کردن، تفاوت وجود دارد، مردم ایران حدود 75 سال عمر می‌کنند که تقریباً 60 سال از زندگی آنها با سلامت همراه است و 15 سال دیگر را با معلولیت زندگی می‌کنند و بهتر است که انسان با مراقبت از سلامتی خود در دهه پایان عمر نیازمند دیگران نباشند.